Uspješna suradnja

Šibensko brodogradilište uskoro isporučuje stoti katamaran za Norvešku

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

5.11.2019. u 15:28

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

5.11.2019. u 15:28

Jozo Vrdoljak

Brod šibenskog brodogradilišta ISKRA

Ukoliko budu dozvoljavale vremenske prilike možda već i do kraja tjedna, a sigurno u ovom mjesecu, doći će do isporuke 100-tog po redu katamarana proizvedenog u šibenskom remontnom brodogradilištu ISKRA nekadašnjem brodogradilištu NCP, za norveški sektor marikulture.

Riječ je o HIBRID – aluminijskom katamaran dužine 13,75 i širine osam metara , s potpuno novom elektroinstalacijom, uključujući dizel generatore i akumulatore, električnu propulziju te specifičnu opremu poput dizalica, thrustera, vitla,.. koja će, također, biti upravljana na električni pogon.

Ekološki standardi

S obzirom da se u Norveškoj puno radi na tome da se smanji emisija CO2, dušikovih oksida i ostalih štetnih tvari, ovaj projekt je podugovoren upravo s namjerom da se smanji emisija onečišćujućih tvari i stakleničkih plinova koje proizvodi norveški sektor marikulture. Očekuje se da će smanjenom emisijom štetnih ispušnih plinova, uz razvijanje i izgradnja servisnog broda s hibridnim pogonom doprinijeti zaštiti okoliša jer će se upotreba dizelskih motora smanjiti svakodnevno za više od 75 posto. Ovo plovilo bi trebalo koristi dizel-električni pogon u tranzitu s pristaništa na mjesto ribogojilišta. Kada plovilo dođe na lokaciju ribogojilišta, dizelski motori se gase, a plovilo radi potpuno na elektro pogon uz nultu emisiju štetnih plinova te uz značajno bolje radne uvjete za radnike na palubi.

„ Moen Marin je zadovoljan suradnjom s Iskra brodogradilištem, koja je rezultirala s do sada stotinu realiziranih projekata. Upravo je stoti projekt state of the art , brod s kombiniranim električno-dizelskim pogonom. Ovakav tip pogona je vrlo važna obveza za tvrtku Moen Marin, kako bi pomogla ispunjenju jednog od najvažnijih ciljeva Norveške u narednim godinama, koji se odnose na smanjenju potrošnje dizelskih goriva i smanjenju emisije štetnih plinova. Krajnji kupac ovog broda je također zadovoljan kvalitetom proizvedenih brodova ali ukupnim rezultatom rada koje je šibensko brodogradilište ostvarilo. Raduje se skorašnjoj isporuci broda, kao i njegovoj upotrebi.”, istaknuo je Vegar Livik, projektni inženjer u Moen Marin AS.

Jozo Vrdoljak

Brod šibenskog brodogradilišta ISKRA

 

Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na ribogojilištima diljem svijeta. Osim norveškog tržišta, šibenski i drugi hrvatski brodovi izgrađeni posredstvom CroNoMar-a plove na ribogojilištima Saudijske Arabije, Šetlandskih otočja, Islanda, Kanade i drugih zemalja svijeta.

Ispoštovani rokovi

Zahvaljujući postignutoj kvaliteti proizvoda i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, brodogradilištu ISKRA omogućeno je daljnje planiranje i ugovaranje novih modela i vrsta brodova. Trenutno je s ISKRA brodogradilištem iz Šibenika, posredstvom tvrtke CroNoMar, podugovorena izgradnja još 14 radnih brodova za norveško i druga međunarodna tržišta marikulture. Riječ je o različitim tipovima i modelima brodova kao što su jednotrupci, dvotrupci, ribarice, zatim radni brodovi za ribogojilišta, kao i novi hibridni brodovi.

„Ovaj katamaran izgrađeni je u ugovornim rokovima unutar dogovorenih komercijalnih uvjeta i bez ikakvih državnih poticaja za naše norveške partnere. Tijekom desetogodišnje suradnje usavršili smo gradnju u aluminiju te usvojili mnoge nove tehnološke procese. Posebno smo ponosni da se kod isporuke 100 tog broda radi o hibridnom brodu na dizel - električni pogon koji predstavlja naš iskorak, jer trendovi u brodogradnji nezaustavljivo idu prema smanjenu emisija CO2 te smatram da će uskoro i na našem moru zaploviti brodovi na električni pogon.Taj trenutak naše brodogradilište dočekuje potpuno spremno.“, istaknuo je Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta iz Šibenika, koji se veseli nastavku uspješne suradnje s Cronomarom i Moen Marinom.

Jozo Vrdoljak

Komandni centar broda šibenskog brodogradilišta ISKRA

 

Očekuju se novi ugovori

CroNoMar je do sada posredovao u sklapanju preko 250 brodograđevnih ugovora koji se odnose na radne brodove, temeljem čega je i postignuta impresivna brojka od ukupno 100 izvezenih katamarana iz ISKRA brodogradilišta za norveško i druga svjetska tržišta marikulture u posljednjih deset godina.

„Uskoro u Šibenik dolazi norveško poslovno izaslanstvo s namjerom ugovaranja dodatnih brodova koji će se graditi u brodogradilištu ISKRA.“, istaknula je Ana Zajc, viša projektna savjetnica tvrtke CroNoMar.

Od početne ideje prije desetak godina pa do danas, ova poslovna suradnja vezana za proizvodnju aluminijskih katamarana koji se kao radni brodovi koriste prije svega u norveškom sektoru marikulture, razvijala se znatno brže od svih očekivanja, pa su se i isporuke brodova koje su izgradili hrvatski stručnjaci u međuvremenu značajno povećale u odnosu na plan. Potpisom tog ugovora prije desetak godina sa šibenskim brodogradilištem, optimistična ideja o izgradnji 15 katamarana za inozemno tržište u razdoblju od pet godina, činila se tada kao realan cilj koji pruža nadu u opstanak brodogradilišta. Sada svjedočimo isporuci stotog broda izgrađenom u šibenskom brodogradilištu.