Vlasnik Orbico grupe

Roglićev recept: Uspjeh nije biti na jahti s viskijem, a nije ni kupnja skupog automobila

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

22.9.2018. u 10:36

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

22.9.2018. u 10:36

Zagreb, 110918.
Mihanoviceva ulica.
Konferencija Europske investicijske banke, predstavnistva Europske komisije u Zagrebu i Hanza Medije pod nazivom Industrijska proizvodnja i strana ulaganja odrzala se u hotelu Esplanade. Na fotografiji: Branko Roglic.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX

Branko Roglić, vlasnik Orbica

Lin Trgovini, karlovačkoj tvrtki specijaliziranoj za prodaju alata i strojeva, uručen je prestižni zlatni AAA certifikat za bonitetnu izvrsnost koji već sedmu godinu zaredom dodjeljuje Bisnode, međunarodna tvrtka za poslovnu analitiku.

Ukupno 26 tvrtki primilo je jedan od certifikata na jučerašnjoj konferenciji Bisnode4Excellence, održanoj u City Plazi. AAA certifikat dobilo je 17 tvrtki, između ostalih Adriaoil, Megatrend Poslovna Rješenja i Hilt Croatia, šest tvrtki dobilo je AA certifikat, a preostale tri tvrtke A certifikat.

Već 27 godina

Riječ je o međunarodno priznatom certifikatu koji se već 27 godina dodjeljuje u većini europskih država, a iskazuje sigurnost poslovanja poduzeća.

Tvrtke dobitnice moraju biti izvrsni poslovni partneri i klijenti, a kriteriji su prilično rigorozni. Osim što iz godine u godinu moraju ostvarivati svoje zacrtane poslovne planove, moraju biti i globalno prepoznatljive. Certifikat bonitetne izvrsnosti je priznanje tog poslovnog uspjeha i tvrtkama diže rejting jer se kao članovi “elitnog kluba” mogu i bolje pozicionirati na tržištu. Kako kažu u Bisnodeu, samo pet posto domaćih tvrtki ima njihov certifikat.

Karlovački uspjeh

Ove su godine dodijelili ukupno 450 certifikata bonitetne izvrsnosti, a sada se u prestižnom društvu našla i karlovačka Lin Trgovina koja ima oko 60 zaposlenika i prošle je godine ostvarila 32 milijuna kuna prihoda. Međutim, Karlovčani u svojem uspjehu nisu usamljeni.

Uz dodjelu certifikata okupljeni gosti konferencije, njih više od 300, imali su prilike poslušati i primjere dobre prakse od četiri tvrtke koje su u proteklim godinama okrunjene certifikatom, a to su Tesla Kabeli, CE-ZA-R, Orbico i DomProjekt. Predstavnici tih tvrtki predstavili su svoje poslovne rezultate i objasnili što je to što ih zapravo čini izvrsnima.

- Mi svake godine radnicima podijelimo milijun kuna bruto u bonusima ako dostignemo zacrtane poslovne ciljeve - naglasio je aplauzom popraćeni Zoran Pavletić, direktor tvrtke Tesla kabeli. Mala tvrtka iz Svete Nedelje s 24 zaposlenika osnovana je 2013. godine, kaže Pavletić, a već su se nametnuli kao vodeći regionalni veletrgovac kabela i vodova. Prihode od 180 milijuna eura, koliko su ostvarili lani, najviše mogu zahvaliti velikim domaćim projektima.

Tako su kabele isporučivali za hrvatske zračne luke, bolnice i IKEA-u. Više od 30 posto prihoda ostvaruju izvozom. Izvoze u sve zemlje regije, od Slovenije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine do Albanije, a u Beogradu su nedavno otvorili i ured. Ipak, Pavletić je najveći naglasak stavio na svoje zaposlenike koje, kaže, mora uvijek držati u “dobroj formi”.

- Trudimo se radnike uključiti u edukacije i konstantno ih razvijati. Volimo uzimati mlade ljude i od njih napraviti poslovne ljude - istaknuo je Pavlić.

Radnike je u središte svojeg poslovanja stavio i Branko Roglić, vlasnik najveće hrvatske, pa i regionalne, distributerske tvrtke Orbico.

- Radnici su vaša najveća vrijednost, ali morate znati procijeniti gdje će vaš radnik biti najučinkovitiji. Ne može biti centarfor ako je bek - rekao je Roglić, upozoravajući okupljene da uvijek moraju paziti da imaju podjednak broj radnika koji donose zaradu i onih koji sjede po kancelarijama. - Administracija se razmnožava kao zečići. Morate paziti da vam ne dođe glave - zaključio je Roglić.

Mercedes je trošak

Nakon što je okupljene proveo kroz svoju poslovnu priču koja je počela Hrvatskim proljećem 70-ih godina kada je pokrenuo Orbico sa 60 tisuća maraka ušteđevine i dogurao ga do tvrtke s godišnjim prihodima od dvije milijarde eura, izlaganje zaključio je savjetima. Morate biti korektni na tržištu, počeo je, jer svakoga možete prevariti samo jednom. Poštenje i osobni integritet, ističe, u srcu su poslovanja Orbica.

- Uspjeh nije biti na jahti s viskijem, a nije ni kupnja skupog automobila - rekao je Roglić, dodajući da Mercedes ne može povećati prihod, nego samo povećati trošak. Popraćen smijehom odobravanja gostiju, završio je univerzalnim savjetom: - Ne uzimajte kredit uzalud!