Najava konferencije

Rodno ujednačeni timovi su produktivniji i ostvaruju bolje rezultate u kompaniji i društvu

AUTOR:

  • Nikolaos Migkianis

OBJAVLJENO:

6.3.2019. u 10:17

AUTOR:

  • Nikolaos Migkianis

OBJAVLJENO:

6.3.2019. u 10:17

Portrait of a smiling business woman looking at camera with four employees behind, Image: 170419523, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Panthermedia
Profimedia, Panthermedia

Ilustracija

Velika plava robna kuća s karakterističnim žutim slovima, ispunjena kvalitetno dizajniranim namještajem i dodacima za dom – prva je asocijacija kad se spomene IKEA. I dakako – točna. Ova multinacionalna kompanija sa stotinama tisuća zaposlenika, koju je prije 75 godina osnovao Ingvar Kamprad u Švedskoj, gotovo petnaest godina meni je druga obitelj. Radeći u njoj obišao sam velik dio Europe, učio o namještaju, ljudima i njihovim navikama života, ali i vrijednostima koje IKEA njeguje u svakom kutku svijeta u kojem posluje.

Stvaranje boljeg svakodnevnog života za većinu ljudi za tvrtku IKEA više je od marketinškog slogana. Briga za ljude, za raznolikost i uključivost utkani su u temelje tvrtke IKEA. Vjerujemo kako svatko ima pravo na jednak tretman i jednake mogućnosti, neovisno o dobu, spolu, rodu, nacionalnosti, seksualnoj orijentaciji ili bilo kojoj drugoj karakteristici. One su povrh proizvodnje i trgovine namještajem, i upravo zbog toga smo postali jedna od najboljih poslodavaca. Istinski vjerujući u ravnopravnost svih ljudi, u provedbi našeg programa “Raznolikost i inkluzije” fokusirali smo se na nekoliko ključnih područja, među kojima su različite nacionalnosti, integracija osoba s invaliditetom, LGBTIQ skupine te rodna ravnopravnost.

Smatrajući je osnovnim ljudskim pravom, rodna ravnopravnost za nas je polazna osnova u svemu što radimo. Povrh toga, ravnopravnost i inkluzivnost višestruko su dobre, za nas, našu tvrtku, i za kupce – uvažavanje razlika daje nam mogućnost da bolje razumijemo različite potrebe drugih. Brojna istraživanja pokazala su pak da su rodno ujednačeni timovi kreativniji, poticajniji, produktivniji te da ostvaruju bolje rezultate, a sve to pozitivno utječe na naše poslovanje, ali i društvo u cjelini.

Statistike pokazuju kako je jedan od većih izazova u ovom području slabija zastupljenost žena na menadžerskim pozicijama, a Hrvatska nije iznimka – dvije trećine visokoobrazovanih zaposlenika u Hrvatskoj danas su žene, no na najvišim pozicijama, među direktorima, dužnosnicima i zakonodavcima, i dalje je triput više muškaraca. U menadžmentima tvrtki izlistanih na Zagrebačkoj burzi žene su zastupljene manje od 20 posto.

IKEA se na globalnoj razini više od deset godina izuzetno aktivno bavi ravnopravnošću, a cilj nam je da na rukovodećim pozi­cijama do 2020. bude 50 posto žena. Od dolaska u Hrvatsku rodna ravnopravnost je integrirana u sve korporativne planove. Danas smo ponosni što je u robnoj kući IKEA Zagreb gotovo polovica kolegica, dok je još veći postotak žena u menadžmentu. Nastojimo pridonijeti pozitivnim promjenama te imati više žena na poslovima koji se tradicionalno smatraju “muškima” poput logistike, ili više muškaraca na poslovima poput ljudskih resursa, koji se tradicionalno smatraju “ženskima”. Primjerice, danas u odjelu logistike imamo dvije djevojke koje voze viličar, što je, ujedno, rezultat naše rodno ujednačene politike zapošljavanja.

Sve su naše politike jednako usmjerene prema muškarcima i ženama, pa smo od jeseni prošle godine uveli dodatnih mjesec dana plaćenog slobodnog vremena koji svi novi tate mogu koristiti nakon što se njihove supruge i partnerice vrate na posao nakon porodiljnog dopusta. Želja nam je omogućiti tatama kvalitetno vrijeme sa svojom djecom, ali i olakšati njihovim partnericama proces povratka na posao – jer mnoge od njih nakon porođaja, zbog novih obaveza ali zbog niza predrasuda, teško nastavljaju gdje su stale u trudnoći.

Želimo pridonijeti i osnaživanju žena starijih od 50 godina koje su, ujedno, najranjivija skupina na tržištu rada, najpodložnija siromaštvu i socijalnoj isključenosti. Tako od travnja 2016. godine IKEA Hrvatska surađuje s Udrugom Kamensko, a dvije članice Udruge, naše Ljerka i Nada, pružaju usluge mjerenja, šivanja i krojenja na tekstilima kupljenima u robnoj kući IKEA. Uplaćujemo Udruzi za njihove plaće, a naše kolegice opet rade ono u čemu su najvještije i čime se bave čitav svoj život.

Cilj nam je stvoriti “rodno inteligentnu” organizaciju u kojoj će se vrednovati i priznavati rodne razlike te neprestano učiti kako se one nadopunjuju. Stoga smo prošle godine započeli s edukacijom svih naših zaposlenika i zaposlenica o inkluziji i prepoznavanju i eliminiranju pre­drasuda, koje mogu biti i nesvjesne. Važno nam je stvarati radnu sredinu punu razumijevanja, u kojoj će muškarci i žene imati osjećaj da se njihove potrebe i razlike uzimaju u obzir, i veseli me što je u internoj anketi čak 98 posto zaposlenika prepoznalo ove napore.

Različita društva i pravni okviri traže i specifična rješenja, a vjerujemo i kako je izuzetno važno razgovarati o ovoj temi, inspirirati se tuđim dobrim rješenjima, i inspirirati druge. Stoga i ove godine povodom Međunarodnog dana žena organiziramo konferenciju na temu rodne ravnopravnosti na radnom mjestu, u čemu nam se pridružilo i još nekoliko tvrtki, ali i brojne institucije. Želimo još jednom poslati poruku da rodna ravnopravnost nije pitanje samo za žene, nego je važna za društvo u cjelini.