Francuzi oživijeli Ladu

Renaultu se isplatilo ulaganje od 2 milijarde dolara? Prodaja Lade porasla je 20 posto

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

26.9.2018. u 16:48

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

26.9.2018. u 16:48

MOSCOW REGION, RUSSIA - AUGUST 29, 2018: A Lada XRAY Cross car during the unveiling of new cars of the Lada Granta X-style series, Vesta Cross, XRAY Cross and Vesta Sport, at the 2018 Moscow International Motor Show at the Crocus Expo exhibition center. Stanislav Krasilnikov/TASS, Image: 384459055, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TASS
Profimedia, TASS

Lada XRAY Cross

Kada je francuski Renault odlučio investirati dvije milijarde dolara u posrnuli ruski automobilski brend Ladu mnogi su to dočekali s podsmijehom, no taj potez Renaulta dobiva sve više smisla, ocjenjuje magazin Bloomberg u osvrtu na najnovije podatke o prodaji automobila u Rusiji.

Prodaja Lade, prema podacima s ruskog tržišta automobila koje prenosi Bloomberg, lani je porasla za 20 posto, a u prvoj polovici ove godine proizvođač Lade AvtoVaz iz ruskog grada Tolyjattija ostvario je, prodavši 170 tisuća vozila, dobit od 21 posto uz profitnu maržu od 7,1 posto.

- Bivša državna tvornica AvtoVaz desetljećima je bila predmet šala na račun Lade i njezinih automobilskih karakteristika, no pod Carlosom Ghosnom postaje profitabilna kompanija – konstatira magazin. Carlos Ghosn predsjednik je Uprave Renaulta, a njegov veliki portret, navodi Bloomberg, koči se na jednoj od najvećih oglasnih površina u Tolyattiju, gradu koji je dobio ime po talijanskom komunistu Palmiru Togliattiju.

Inzistirajući na usporedbi komunističkog nekad i kapitalističkog sad u AvtoVazu i Tolyjattiju, Bloomberg citira sjećanje Renaultovog menadžera Antony Gradea na početke suradnje s AvtoVazom 2008..

- Kad smo došli u AvtoVaz sve je još bilo nekako sovjetsko i sivo, nisu imali ideju o tome kako se na Zapadu proizvode automobili. Danas se može reći da su tržišne mogućnosti Lade s boljom kvalitetom izuzetno velike – ocjenjuje Grade, u prilog čijim riječima Bloomberg primjećuje kako je godišnji kapacitet AvtoVaza od milijun vozila još prilično neuposlen jer je u prošloj godini Lada plasirala na tržište oko 300 tisuća vozila.

Nekoć je Lada držala 80 posto ruskog tržišta, što se nakon dolaska zapadnih brendova svelo na petnaestak posto. Bloomberg napominje kako Renault u Rusiji osim kroz vlastite brendove i AvtoVaz tržišni udio ostvaruje i kroz suradnju s Nissanom i Mitsubishijem. Sve zajedno, Renault drži oko 36 posto ruskog automobilskog tržišta.

Prema procjenama globalne konzultantske kuće PriceWaterhouse Coopers koje prenosi magazin, rusko automobilsko tržište ove godine će rasti za 11 posto i zabilježiti prodaju od milijun i 600 tisuća vozila. Budući da je 2012. u Rusiji prodano dva milijuna i 900 tisuća vozila, u Renaultu, prenosi Bloomberg, procjenjuju da će Lada u budućnosti moći ostvarivati rast prodaje i bez povećanja tržišnog udjela.

Preuzevši većinsko vlasništvo u AvtoVazu, Renault i Nissan uložili su u renoviranje tvornice 500 milijuna dolara, dok su broj zaposlenih u njoj smanjili za polovicu na sadašnjih 46 000. Za redizajniranje Lade angažirali su uglednog stručnjaka Stevea Mattina s iskustvom 'faceliftinga' Mercedesa i Volva, napominje magazin.

Bloomberg zaključuje kako je Renault pouzdanje u renesansu Lade stekao odradivši istovrsnu investiciju u rumunjsku Daciu, koja je započeta prije 20 godina. Nakon dugogodišnjih napora, Dacia je počela vraćati uloženo i na zapadnim je tržištima profitabilnija od ostatka grupe Renault.