Reakcije stručnjaka

'Realno je očekivati ulazak Uniteda na fiksno tržište'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

4.6.2019. u 13:41

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

4.6.2019. u 13:41

zagreb, 010805
tele 2, poslovna zgrada radnicka cesta
foto dragan matic
-desk-
Dragan Matić / CROPIX

Tele 2

Za hrvatske korisnike operatora Tele2 ništa se neće promijeniti do kraja godine, odnosno do zaključenja ugovora i odobrenja domaćih regulatora i Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), potvrdio nam je Erik Strandin Pers, direktor odjela investicija u stockholmskom uredu Tele2.

Nakon što je u petak objavljeno da je Tele2 Hrvatska prodana za 220 milijuna eura medijskoj i telekomunikacijskoj tvrtki United Group (UG), ali s većinom poslova u regiji, predstoji još odobrenje AZTN-a.

Analiza

Nikolina Moslavac, pravnica iz AZTN-a, objasnila nam je da prije odobrenja akvizicije Tele2 Hrvatska Agencija mora, osim zaprimanja i pregledavanja dokumentacije United Groupa, provesti analizu tržišta, a za konačnu ocjenu trebat će joj mjesec do dva. U procesu, kaže, mogu zatražiti mišljenje Hakoma, a očekuju i da bi se u priču mogla uključiti Agencija za elektroničke medije. Oni su dali svoje mišljenje i lani, kada je United Group kupio Novu TV za 230 milijuna eura. Osim Nove TV, u vlasništvu United Groupa je još N1 i SportKlub, a prisutan je na tržištima Slovenije, Srbije, BiH i Crne Gore.

- Osobno se veselim ovoj akviziciji i nadam se da neće biti pokušaja opstrukcije zaključenja ovog posla jer bi to išlo u korist njemačkih i austrijskih interesa, ali na izravnu štetu hrvatskih građana i gospodarstva - kaže Đuro Lubura, telekomunikacijski stručnjak. Iznosi i podatak da su građani i gospodarstvo, nakon ulaska Tele2 na mobilno tržište, dnevno štedjeli oko pet milijuna kuna zbog pada cijena koje donosi zdrava konkurencija.

Ozbiljan igrač

Prema njegovim prognozama, realni je scenarij da United Group nakon Tele2 kupi Optima Telekom i ponudi cijelu paletu usluga u nepokretnim telekomunikacijskim mrežama, kao konkurenciju uslugama HT-a i A1, te povezane mobilne i fiksne usluge.

- Realno je očekivati njihov ulazak na fiksno telekomunikacijsko tržište. Znamo da je riječ o vrlo ozbiljnom igraču s pravima na brojne atraktivne televizijske sadržaje, a to će, vjerujem, dinamizirati tržište u korist nas potrošača - zaključuje Lubura.