U laganom padu

Rast online oglašavanja usporava

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.7.2019. u 12:35

AUTOR:

OBJAVLJENO:

9.7.2019. u 12:35

The brand logo of Alphabet Inc's Google is seen outside its office in Beijing, China August 8, 2018. Picture taken with a fisheye lens. REUTERS/Thomas Peter
Thomas Peter / REUTERS

Logo Googlea

U 2019. se očekuje da će globalna potrošnja na oglašavanje porasti za 4,6 posto, nešto slabije u odnosu na prethodne procjene, a očekuje se i da će rast internetskog oglašavanju u 2021. usporiti prema jednoznamenkastom po prvi put od pucanja Dotcom balona 2001., prognoziraju u tvrtki Zenith.

Ta tvrtka u vlasništvu francuske oglašivačke grupe Publicis u izvješću objavljenom u ponedjeljak navodi kako će internetsko oglašavanje predstavljati 52 posto globalnih troškova oglašavanja u 2021. godini, što bi bio prvi put da premašuje granicu od 50 posto.

Izvješće se vremenski podudara s vremenima kad tvrtke za oglašavanje, uključujući tržišnog lidera WPP, bilježe preusmjeravanje klijenata na korištenje internetskih platformi kao što su Google i Facebook kako bi došle do potrošača.

Za velike oglašivačke grupe ponekad se smatralo da kaskaju u smislu digitalne strategije.Tvrtka bivšeg šefa WPP-a Martina Sorrella S4 Capital kupila je u prosincu oglašivačku tvrtku Mighty Hive iz San Francisca, sa strategijom da uđe među malobrojne igrače u svijetu digitalnih medija i oglašavanja, podsjeća Reuters.

Trenutno, prema podacima Zenitha, 47 posto ukupnog globalnog troška oglašavanja otpada na internetsko oglašavanje, nasuprot 44 posto prošle godine, ali se očekuje da će stopa rasta usporiti budući da tržište internetskog oglašavanja postaje zrelo.

"2021. će biti prva godina jednoznamenkastog rasta troškova internetskog oglašavanja od pucanja Dotcom balona 2001.godine", rekao je Jonathan Barnard, šef odjela za projekcije u Zenithu.

Međutim, dok veliki brendovi i dalje uvelike ovise o tradicionalnim medijima, lokalna i mala poduzeća troše svoje proračune u cjelini na platforme kao što su Google i Facebook. Nasuprot tome, veliki oglašivači značajno manje od polovice svojih proračuna troše na online oglašavanje.

Očekuje se da će ukupna globalna izdvajanja na oglašavanje porasti za 28 milijardi dolara u 2019., procijenili su u Zenithu, dodajući kako će za oko polovinu toga rasta biti zaslužne Sjedinjene Države, čemu će pridonijeti brzi rast internetskog oglašavanja.

Po doprinosu tome rastu na drugom je mjestu Kina, a slijede Britanija i Indija, objavila je tvrtka Zenith.