Trendovi

Prognoze WTM-a: Kako će Brexit utjecati na turističku sezonu 2020. godine?

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 11:38

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 11:38

Zadar, 200619.
Brojni turisti veceras su uzivali u zalasku sunca na zadarskoj rivi kod morskih orgulja.
Foto: Luka Gerlanc / CROPIX
Luka Gerlanc / CROPIX

Zadar, morske orgulje

Danas počinje 40. izdanje jedna od najvećih turističkih burza na svijetu – londonski WTM (World Travel Market). Kao i svake godine okupit će na jednom mjestu turističke znalce, poslovnjake i sve one koji su povezani s tom granom gospodarstva od 4. do 6. studenog, a tu će se kao i godinama prije predstaviti i Hrvatska koja je ove godine do 23. listopada zabilježila 881.503 dolaska Britanaca što je porast od 4 posto te 4.550.230 noćenja što je rast od tri posto. Ujedno, na tom će se sajmu predstaviti i Rijeka kao Europska prijestolnica kulture 2020.

Što očekivati iduće godine kada se zna prilično turbulentna politička situacija u ovoj zemlji uoči Brexita koji se stalno odgađa? Sva ta pitanja pokušat će dati ta burza koja prva u sezoni sajmovanja donosi novitete i prognoze za iduću turističku godinu. Prema analizama Hrvatske turističke zajednice Brexit će svakako izazvati najznačajniji utjecaj na turističko tržište Velike Britanije, uz dosad neviđene promjene u trgovinskim, političkim i ekonomskim odnosima s EU. Pa ipak, dok su se lani uoči velikih promjena Britanci bojali da će to utjecati na pad putovanja, to se nije dogodilo. Njihova su putovanja u 2019. porasla i u inozemstvu i tuzemstvu.

- Ovogodišnje izvješće ABTA potvrđuje da putovanja Britancima ostaju prioritet. Do kraja kolovoza 86 % je putovalo unutar zemlje ili u inozemstvo tijekom 12-mjesečnog perioda, dok je 60 % odabralo otputovati u inozemstvo. Radi se o rekordnom broju Britanaca od 2011. i o porastu od 3 posto u odnosu na prošlu godinu. Duljina provedenog putovanja je također u blagom porastu na sedam ili više dana u odnosu na prošlu godinu i to treću godinu uzastopno. Zabilježen je i porast potrošnje, a rastući trend odražava se u porastu bukinga od 19 posto za ljetno razdoblje u odnosu na isti period prošle godine, stoji u izvješću sa stanja na tržištu Hrvatske turističke zajednice.

Isto tako, bez obzira na mnoge nepoznanice uslijed tranzicijskog perioda prije formalnog Brexita, europske destinacije zadržale su se na vrhu najpoželjnijih zemalja za odmor. Španjolska, Portugal, Grčka, Turska, Tunis i Egipat svjedočile su naglom porastu bukinga. Razlog tome su putovanja koja nude racionalnije cijene ili 'value for money' što indicira smanjenu potrošnju Britanaca tijekom putovanja. Prosječna potrošnja tijekom odmora smanjila se za sve vrste putovanja, ali naglašenija je za dulja putovanja u tuzemstvu i označava pad od 40 funti, s 311 na 271 funti.

Inače, na WTM-u očekuje se između 40 i 50 tisuća turističkih profesionalaca, 5 tisuća izlagača, 3 tisuće novinara i to iz 180 zemalja svijeta. Očekuje se da će se održati oko milijun poslovnih sastanaka koji će donijeti neke nove ideje koje će definirati nove trendove i budućnost turizma.