Neizvjesna sudbina

Privremeno se zaustavlja proizvodnja Fiata u Kragujevcu

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.9.2019. u 16:47

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.9.2019. u 16:47

A picture taken on January 21, 2013 shows workers at a Fiat car-making plant in Kragujevac, a city in central Serbia. Qualified, cheap and little protected by law -- Serbian workers have everything to please foreign multinationals. But discontent is growing among workers in the largest Balkan country, a candidate for European Union membership. A strike of 2,400 workers in a Fiat car-making plant from late June was particularly telling: the factory's employees in Kragujevac, a city in central Serbia, were seeking a 25-percent wage increase., Image: 349595701, License: Rights-managed, Restrictions: TO GO WITH AFP STORY BY JOVAN MATIC, Model Release: no, Credit line: Profimedia, AFP
Profimedia, AFP

“Fiat Chrysler Srbija”, pogon u Kragujevcu

Privremeno se zaustavlja proizvodnja Fiata u srbijanskom pogonu “Fiat Chrysler Srbija” u Kragujevcu. Prema pisanju srbijanskih medija, radnici u Fiatovom pogonu, bivšoj tvornici automobila Zastava, odlaze na novu “pauzu” koja će trajati do početka listopada kada bi se trebala nastaviti proizvodnja Fiatova modela 500L, jedinog model koji se proizvodi u toj tvornici.

Pauzu su radnici već imali krajem kolovoza kada je, nakon povratka s kolektivnog godišnjeg odmora, proizvodnja stala na gotovo sedam tjedana, što je objašnjeno smanjenjem potrebe za modelom 500-L.

- Obaviješteni smo da danas završavamo prvu smjenu, a druga neće ni raditi. Odlazi se na novi “break”, odnosno plaćeno odsustvo do 1. listopada, kazao je Zoran Marković, predsjednik Samostalnog sindikata nudeći isto objašnjenje kao i prije, odnosno da je razlog usklađivanje proizvodnje s potražnjom.

Pogon u Kragujevcu broji oko tri tisuće zaposlenika, a pauze radnika obilježile su i prošlu godinu kada je pogon imao tek 150 radnih dana. U tom su razdoblju proizveli oko 60 tisuća automobila. Zbog svega toga sve su glasnija nagađanja da bi talijanski proizvođač automobila mogao ugasiti svoj pogon u Srbiji koji su pokrenuli 2008. godine potpisom ugovora na deset godina. Lani je potpisan novi ugovor na pet godina. Inače, pogon u Kragujevcu, zajedničko je ulaganje Srbije i talijanske kompanije, u kojoj Srbija ima 33 posto vlasništva. U tvornicu je do sada uloženo oko 1,3 milijarde eura.