Skok prodaje u Kini

Prihode Starbucksa porasli 10 posto zahvaljujući višim cijenama, ali je dobit pala

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.11.2018. u 10:17

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.11.2018. u 10:17

A Starbucks store is seen inside the Tom Bradley terminal at LAX airport in Los Angeles, California, United States, October 27, 2015. Starbucks Corp brewed up another quarter of strong sales and profit growth, but its shares fell more than 3 percent after the richly valued cafe chain's 2016 forecast offered little upside to Wall Street's target. Starbucks said on Thursday global sales at cafes open at least 13 months were up 8 percent in the fourth quarter ended Sept. 27, beating than the 6.9 percent rise expected by analysts polled by research firm Consensus Metrix. Picture taken October 27, 2015. REUTERS/Lucy Nicholson - GF20000035707
Lucy Nicholson / REUTERS

Ilustracija, kupci u Starbucksu

Američka kompanija Starbucks ostvarila je u trećem ovogodišnjem tromjesečju 6,3 milijardi dolara prihoda od prodaje, što je za 10,6 posto više nego godinu ranije, zahvaljujući višim cijenama u SAD-u i skoku prodaje u Kini.

Istodobno, dobit joj je pala 4,1 posto, na 755,8 milijuna dolara.

Taj najveći svjetski lanac kafića na svom najvećem tržištu, u SAD-u bori se s intenzivnom konkurencijom među vrhunskim kavanama i lancima brze hrane. Kao odgovor na to, kompanija je zatvarala kafiće sa slabim rezultatima. Istodobno, omogućila je Nestleu da ekskluzivno prodaje Starbucksovu pakiranu kavu i čajeve diljem svijeta, uprihodivši od švicarske kompanije 7,15 milijardi dolara.

Prodaja kompanije je u uhodanim američkim kafićima u četvrtom kvartalu porasla za četiri posto, dok je prosječni iznos koji su trošili kupci porastao pet posto, pomažući kompaniji da postigne najbolji rast prodaje u SAD-u u zadnjih pet kvartala.

„Na ulasku u fiskalnu 2019. godinu, idemo s agendom rasta fokusiranom na naša tržišta s dugoročnim stopama rasta – SAD i Kinu“, rekao je izvršni direktor Kevin Johnson.

Prodaja u Kini također je porasla za 2 posto, nakon pada prodaje u prethodnom tromjesečju. Ipak, poslovanje kafića u Kini, najbrže rastućem tržištu posljednjih godina, znatno je usporilo u posljednjem kvartalu usred žestoke konkurencije i strožih propisa o uslugama isporuke.

Od tada kompanija surađuje s Alibaba Group Holdingom kako bi dostavljala kavu u kineske gradove, a taj bi sporazum, po riječima Johnsona, trebao biti „raketno gorivo“ za poslovanje Starbucksa u toj zemlji.