Šoping na webu

Prelazak potrošača na online kupnju ukinut će čak 50.000 radnih mjesta u Hrvatskoj?

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

15.11.2018. u 15:53

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

15.11.2018. u 15:53

Customers shop in the brand new Old Navy store in Times Square in New York on opening day, Friday, October 6, 2017. The Gap announced it will open 60 Old Navy stores and Athleta, shuttering some Gap and Banana Republic stores. The company is moving away from malls which are not attracting customers anymore and more street-level retail., Image: 369513682, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS excluding USA - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@avalon.red London: +44 (0) 20 7421 6000 Los Angeles: +1 (310) 822 0419 Berlin: +49 (0) 30 76 212 251 Madrid: +34 91 533 4289, Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPPA News
Profimedia, UPPA News

Ilustracija

Očekivani prelazak domaćih potrošača na online kupnju ukinut će u sljedećih deset godina oko 25 posto radnih mjesta u hrvatskoj trgovini, procijenio je na okruglom stolu o digitalizaciji trgovine Joško Lozić s Kolegija za digitalnu ekonomiju zagrebačkog Tehničkog veleučilišta.

Ako se Lozićeva procjena primijeni na trenutačni broj zaposlenih u domaćoj trgovini, kojih je oko 190 tisuća, ispada da bi do 2028. bez posla moglo ostati njih gotovo 50 tisuća.

Prema Lozićevu mišljenju, tri su ključna čimbenika koji će dovesti do ukidanja brojnih radnih mjesta u trgovini.

- Prvo s čime treba računati jest da digitalna trgovina nema isti proizvod kao klasična trgovina, što u korijenu mijenja tržište rada. To najbolje vidimo na primjeru američke glazbene industrije u kojoj je nakon prelaska na digitalne nosače zvuka ukinuto 95 posto radnih mjesta - upozorio je Lozić, navevši kao ostala dva faktora ukidanja radnih mjesta za trgovce promjenu navika potrošača i daljnje tehnološke promjene.

Dio sudionika okruglog stola koji su organizirali Hrvatska udruga poslodavaca, Sindikat trgovine Hrvatske i Zaklada Friedrich Ebert nije se složio s Lozićevim procjenama, zastupajući, stajališta da do otpuštanja u trgovini odjećom uopće neće doći, dok će se u trgovini hranom, pićem tvrtke prilagoditi zahtjevima kupaca bez velikih otpuštanja.