KOMferencija

'PR odjel mora biti uključen u baš sve zato jer oni brinu o brendu kompanije'

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

7.12.2018. u 9:07

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

7.12.2018. u 9:07

Zagreb, 061218.
Kaptol Boutique Cinema, Nova ves 17.
Panel, Tko je kriv kad komunikacija zavrsi lose, sudionici: Fabris Perusko (Agrokor), Viktor Pavlinic (Tele2), Damir Vandjelic (Croatia osiguranje), Davor Tremac (Uber), Damir Jugo (moderator).
Na fotografiji: Damir Jugo, Damir Vandjelic, Davor Tremac, Fabris Perusko, Viktor Pavlinic.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / Hanza Media

Damir Jugo, Damir Vanđelić, Davor Tremac, Fabris Peruško, Viktor Pavlinić

U trenucima kada je Fabris Peruško preuzeo vruću poziciju izvanrednog povjerenika Agrokora, u javnosti je, prisjeća se sam Peruško, „vladalo svojevrsno ludilo“.

- Vremena da se dođe do nagodbe bilo je malo, a trebalo je jako puno komunikacije sa svakim od ključnih kreditora da se situacija smiri - istaknuo je Peruško na jučerašnjem panelu „Tko je kriv kada komunikacija završi loše?“ održanom u sklopu KOMferencije.

Trebalo je, kaže, primiriti strasti i dokazati da je situacija pod kontrolom, a komunikacija je u tome imala ključnu ulogu.

Važno je, dakle, da je odjel za odnose s javnošću vrlo dobro upućen u sve ključne procese kroz koje kompanija prolazi, odnosno odluke koje uprava donosi. Tako su stručnjaci za odnose s javnošću u Agrokoru bili prisutni na svim ključnim sastancima kako bi i sami bili u realnom vremenu upoznati s najvažnijim procesima u koncernu.

- Naš je stav da je najvažnija stvar za koju brine naš PR odjel zapravo brend kompanije. Na nama je zato da PR uključimo u sve - dodao je Damir Vanđelić, predsjednik Uprave Croatia osiguranja.

S njima se složio i prvi čovjek kompanije Tele2, Viktor Pavlinić, kazavši kako je iznimno važno da je osoba zadužena za korporativne komunikacije detaljno upoznata s poslovnim procesima poduzeća te da ih duboko razumije. U protivnom, smatra Pavlinić, dojam komuniciranja s javnošću neće biti vjerodostojan.

No, iako je stvaranje i definiranje brenda u javnosti važno za opstanak kompanije, interna komunikacija, ona između različitih odjela te prema zaposlenicima, ključna je za uspješno poslovanje.

- Kada smo izašli na tržište, trebali smo zadovoljiti dvije ključne publike. Da, jedno su naši korisnici, naravno. No, tu su i naši vozači, sve naše odluke i važne informacije moramo prenijeti i njima - smatra Davor Tremac, direktor Ubera za Hrvatsku i jugoistočnu Europu.

Potrebno je, naime, složili su se svi sudionici da zaposlenici razumiju viziju kompanije, ciljeve uprave i poruke koje tvrtka odašilje u javnost.

- Interna komunikacija jako utječe na uspjeh cijele kompanije. Ljudi trebaju biti informirani, razumjeti organizacijsku kulturu i viziju - istaknuo je čelnik Croatia osiguranja.

Na kraju, za pogrešnu komunikacijsku strategiju kriv je sam vrh kompanije, smatra Pavlinić.

- Ako je pošlo po krivu, kriv je čelnik. Ali, ako je prošlo dobro, svi su zaslužni za to - zaključio je.