Najnoviji podaci

Potražnja za novim automobilima u Europi ponovo smanjena, najgore je u Španjolskoj

AUTOR:

OBJAVLJENO:

16.12.2018. u 9:45

AUTOR:

OBJAVLJENO:

16.12.2018. u 9:45

Zagreb, 280718.
Zbog udarnog vikenda u turistickoj sezoni stvaraju se guzve na naplatnim kucicama Lucko.
Na fotografiji: guzva u smjeru juga.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / Hanza Media

Ilustracija

Potražnja za novim automobilima u Europi ponovo je smanjena u studenom a pad je nakon 10 mjeseci zabilježen i u Hrvatskoj, pokazuje u petak objavljeno izvješće udruženja europskih proizvođača ACEA.

U studenom je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte) registrirano ukupno 1,12 milijuna novih automobila, osam posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, pokazuju podaci ACEA-e.

Time je europska potražnja smanjena treći mjeseci zaredom.

Početkom rujna uvedeni su novi, stroži testovi emisija štetnih plinova (WLTP). Proizvođači su u očekivanju slabije prodaje uveli popuste, što je u kolovozu rezultiralo skokom broja registriranih novih automobila za čak 31,2 posto da bi se u idućim mjesecima potražnja smanjila.

U studenom je pad zabilježen u većini zemalja EU-a, uključujući i pet vodećih tržišta.

Među pet 'velikih' najveći pad broja registriranih novih automobila zabilježen je u Španjolskoj, za 12,6 posto, te u Njemačkoj, za 9,9 posto. Slijedi Italija s padom prodaje za 6,3, Francuska s padom od 4,7 te Velika Britanija s tri posto. padom od 3 posto.

I Hrvatska je u studenome bilježila pad prodaje na godišnjoj razini, nakon 10 mjeseci uzastopnog rasta. Broj registriranih novih automobila smanjen za 1,6 posto, na 3.448, pokazuju podaci europskog udruženja.

Veću potražnju bilježile su samo Litva, Grčka Latvija i Poljska dok je u Slovačkoj ona stagnirala.

Stagnacija potražnje u prvih 11 mjeseci 2018.

U razdoblju od siječnja do studenog potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a gotovo je stagnirala, uz registriranih 14 milijuna novih automobila.

Među vodećim je tržištima najviše porasla potražnja u Španjolskoj, za osam posto. Francuska je bilježila gotovo upola slabiji rast dok je u Njemačkoj potražnja stagnirala.

Velika Britanija bilježila je pad prodaje novih automobila za 6,9 posto a prodaja je smanjena i u Italiji, za 3,5 posto.

Glavni je motor potražnje u prvih 11 mjeseci ove godine ponovo bila srednja Europa gdje je potražnja za novim automobilima porasla za 9,6 posto, ističu u ACEA-i.

U skupini 'starih' članica EU-a potražnja je stagnirala.

U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do studenog registrirano 57.511 novih automobila, 18,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuju podaci ACEA-e.