Riječka kopča

Ponovo zaustavljen jedan od najsloženijih i najskupljih cestovnih projekata u Hrvatskoj

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 14:02

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 14:02

Hanza Media

Čvor Škurinje i luke Rijeka

Jedan od najvećih hrvatskih strateških infrastrukturnih projekata, izgradnja državne ceste 403 između čvora Škurinje i luke Rijeka koju sa 85 posto sredstava sufinancira Europska unija, ponovo je zaustavljen.

Prema neslužbenim informacijama, tvrtka Jurcon projekt iz Zagreba uložila je žalbu na natječaj za gradnju ove najskuplje hrvatske prometnice i time do daljnjega zaustavila provedbu projekta. Riječ je o 2997 metara dugoj cesti čija je procijenjena vrijednost izgradnje 461 milijun kuna, dok je vrijednost ukupnog projekta 520 milijuna kuna. Dakle, procijenjena vrijednost gradnje jednog kilometra ove ceste je 153 milijuna kuna, odnosno 20 milijuna eura.

Žalba

Žalba je uložena dva tjedna nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave obustavila postupak po žalbi malo poznate tvrtke Nekretnine Medulin iz Rijeke. Investitor projekta, Hrvatske ceste informaciju o zaustavljanju natječajnog procesa objavile su 31. listopada, samo nekoliko sati nakon objave informacije da će se ponude za natječaj otvoriti 14. studenoga. U građevinskim krugovima ova informacija je izazvala prilično čuđenje s obzirom na to da je Jurcon Projekt projektantska tvrtka, a žalbu su podnijeli na natječaj za građenje. Ubrzo se neslužbeno moglo čuti kako je i u ovom slučaju zapravo riječ o podnošenju žalbe u ime druge veće tvrtke.

Prema dostupnim informacijama, u ovom slučaju iza ove žalbe navodno stoji velika talijanska građevinska kompanija Rizzani de Eccher. Naši sugovornici zaključuju kako talijanska tvrtka ovim želi produžiti natječajni proces jer im još treba vremena za sastavljanje kvalitetne ponude za ovaj složeni projekt.

Igre oko ovog natječaja započele su još 27. rujna kada je tvrtka Nekretnine Medulin u vlasništvu dviju ruskih državljanki podnijela žalbu na natječaj, nekoliko dana prije roka za otvaranje ponuda. Samo nekoliko dana kasnije u DKOM je od odvjetnika Borisa Šikanjića stigao podnesak da Nekretnine Medulin odustaju od žalbe.

Punomoć

No, kako u podnesku nije bila priložena valjana punomoć, DKOM je zatražio taj dokument. Riječkoj tvrtki trebalo je punih osam dana za dostavu tog dokumenta, pa je DKOM tek 15. listopada obustavio postupak. Po zakonu Hrvatske, ceste moraju produžiti natječajni postupak onoliko dugo koliko je bio zaustavljen zbog žalbi te je otvaranje ponuda odgođeno do 14. studenoga. Na taj način je netko u čije ime je tvrtka Nekretnine Medulin podnijela žalbu dobila mjesec i pol dana dodatnog vremena pripreme za natječaj a da nije morala ni platiti naknadu za žalbu s obzirom na to da su formalno od nje odustali.

Strateški projekt

Nakon nove žalbe upitno je hoće li ponude biti uopće otvorene ove godine. DKOM žalbe na strateške projekte mora rješavati u roku od mjesec dana. No, taj rok počinje teći tek kad dobiju svu dokumentaciju od žalitelja i investitora, a ne od dana podnošenja žalbe. Stoga nije nerealno da ponude budu otvorene tek u siječnju sljedeće godine. Osam mjeseci nakon objave natječaja. Naravno, ako ponovo ne bude žalbi.

Ovaj projekt je od strateške važnosti jer će povezivati novosagrađeni kontejnerski terminal Zagrebačka obala u luci Rijeka s autocestom Rijeka - Zagreb te je jedan od glavnih preduvjeta velikih stranih lučkih operatera da Zagrebačku obalu uzmu u koncesiju. Izgradnja ove prometnice prema svim kriterijima izuzetno je zahtjevan građevinski projekt. Ona, naime, prolazi kroz gusto stambeno područje Rijeke. Zbog toga će na manje od tri kilometra ceste trebati izgraditi čak 1779 metara objekata i 1410 metara potpornih zidova. Najsloženiji objekt je 1253 metara dugačak trotračni tunel Podmurvice. On skoro u cijeloj svojoj dužini prolazi ispod gusto naseljene stambene zone Rijeke. Iznad trase tunela su i četiri nebodera sa 14 katova. U svakom neboderu je između 105 i 110 stanova.

Vijadukti na trasi

Osim tih nebodera na trasi tunela je još dodatnih nešto manjih stambenih objekata. Budući izvođač će tunel bušiti upravo ispod tih nebodera i ostalih stambenih objekata. Kako je od svoda tunela do podnožja zgrada oko 30 metara, budući izvođač će morati primjenjivati posebne tehnike bušenja i izgradnje tunela kako ne bi došlo do urušavanja tla.

U projektiranju trase ceste razmatrano je čak osam varijanti i ova je izabrana kao najpovoljnija. Naši sugovornici tvrde kako s obzirom na konfiguraciju terena izgradnja tunela ispod naseljenog područja u Rijeci nije neubičajno i takvih objekata u gradu ima nekoliko. Ali ovaj je tunel specifičan zbog svoje dužine i broja stambenih objekata ispod kojih će prolaziti. Osim tunela na trasi će se graditi i dva vijadukta, jedan podvožnjak i jedan nadvožnjak. Rok za izgradnju ove “cestice” je 30 mjeseci.