Sve se nema...

Polovica korisnika bankarskih usluga planira zimski odmor izvan Hrvatske

Slavonci na putovanjima u inozemstvo potroše manje od hrvatskog prosjeka, Istrijani više
Ilustracija: austrijsko skijalište Nassfeld
 Goran Šebelić / CROPIX

Gotovo polovica ili 48 posto korisnika bankarskih usluga planira zimski odmor u inozemstvu od čega njih 54 posto adventsko putovanje u Europi, pokazalo je tradicionalno online istraživanje MasterIndex kompanije Mastercard.

To istraživanje o navikama korištenja financijskih usluga i stavu prema platnim karticama u Hrvatskoj za Mastercard je u listopadu na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj od 18 do 55 provela agencija Improve. Rezultati pokazuju da su ispitanici u proteklih godinu dana u prosjeku turistički putovali četiri puta, a poslovno dva do tri puta, i to u oba slučaja najviše unutar Hrvatske.

Osim 54 posto ispitanika koji planiraju adventska putovanja u inozemstvo, njih 23 posto planira i neka druga zimska putovanja, na novogodišnje izlete unutar Europe 17 posto, dok bi na skijanje njih 14 posto, a tek 5 posto na novogodišnja putovanja na druge kontinente.

Oko 90 posto svih adventskih, skijaških i novogodišnjih putovanja unutar Europe trajat će do tjedan dana, odnosno najviše do četiri dana ili dva-tri, a kao zanimljivost istraživači navode da su za adventska putovanja iznadprosječno zainteresirani mladi od 18 do 29 godina, a za skijaška oni malo stariji.

Najviše njih, 61 posto, planira smještaj na tim putovanjima rezervirati putem rezervacijskih ili agencijskih web stranica, pri čemu njih 36 posto namjerava platiti debitnim karticama, a njih 26 posto gotovinom, dok se za obročno kartično plaćanje odlučuje 20-ak posto.

Prosječna potrošnja na putovanja u zadnjih 12 mjeseci 5.153 kune ili oko 800 kuna manje nego u 2018.

Ispitujući gdje su i kako putovali u zadnjih 12 mjeseci, došlo se do toga da su anketirani građani najviše putovali po Hrvatskoj, kao i da ih 40 posto nije turistički putovalo izvan zemlje.

Prosječno su na putovanju u inozemstvu trošili 5.153 kuna, što je, kako ističu iz Mastercarda, znatno manje od prosjeka u 2018. koji je iznosio 5.929 kuna, a i polovica putovanja koštala su manje od po 3.500 kuna.

Rezultati su pokazali i da na tim putovanjima nešto više troše stariji ispitanici, visokoobrazovani i oni s višim prihodima, kao i oni iz Istre, Primorja, Gorskog kotara, Dalmacije i Zagreba, u čemu su Istrijani sa oko 5.650 kune te potrošnje za 70-ak kuna 'jači' od prosječne potrošnje Dalmatinaca na putovanjima u inozemstvu, koja je oko 5.580 kuna.

S druge strane, Slavonci na putovanjima u inozemstvo prosječno potroše manje od hrvatskog prosjeka, odnosno oko 4.300 kuna, a planiraju i manje putovati u zimsko vrijeme nego Istrijani i Dalmatinci.

Zagrebački Advent na globalnom portalu za putovanja i stil života Big 7 Travel izglasan je trećom najboljom božićnom manifestacijom ove godine među 50 takvih priredbi u svijetu.

Na prvom mjestu je Christkindlmarkt-Leavenworth u Washingtonu u SAD-u, a drugi je Birmingham's Frankfurt Christmas Market u Birmighamu u Engleskoj.

Portal Big 7 Travel inače objavljuje razne liste destinacija, restorana, hotela i drugih odredišta i sadržaja za putovanja po cijelom svijetu, a vijest o izboru 50 finalista ovogodišnjih najboljih božićnih manifestacija odnosno u doslovnom prijevodu tržnica (Christmas Market) u svijetu ovog su tjedna prenijeli i neki svjetski mediji-partneri tog portala koji ima oko 2,5 milijuna pratitelja preko više društvenih mreža iz 192 zemlje.

Donoseći listu od 50 najboljih božićnih manifestacija u svijetu, s tog portala ističu da ništa nije bolje za praznično raspoloženje od posjeta božićnim manifestacijama ili tržnicama, pogotovo za vikende, tijekom kojih se mnogi u Europi, SAD-u i šire po svijetu odlučuju za obilazak takvih manifestacija, uživajući u blagdanskom osvjetljenju, kušanju delicija, kupnji i druženju.

Za Zagreb, kojeg je publika izglasala na treće mjesto, uz gradske fotografije u adventskom ruhu naglašavaju da je to "prelijepo" mjesto te da nije teško razumjeti zašto je nekoliko puta proglašavamo najboljom adventskom manifestacijom u Europi. Kažu i da tih dana, ove godine od 30. studenoga do 7. siječnja 2020., cijeli grad "preuzme božićni duh, s klizalištem na otvorenom, puno drveća okićenih lampicama i vožnjama za djecu".

Poručuju i da je to tržište sa "sjajnom hranom i lokalnim zanatima na uličnim štandovima" zbog čega bi se posjetitelji mogli lako vratiti i nekoliko dana za redom.

Iza Zagreb Adventa, na četvrtom mjestu je Beč i njegov Christmas Village Belvedere Palace, dok je peti Stellenbosch Slow Market u Južnoj Africi.

Među prvih deset su još blagdanske božićne manifestacije u Cuscou u Peruu, Chicagu u SAD-u, Manchesteru u Engleskoj, Aachenu u Njemačkoj i Torontu u Kanadi, dok su na zadnjih pet mjesta (45. do 50.) Gothenburg u Švedskoj, New Taipei City na Taiwanu, St. Petersburg na Floridi u SAD-u, Basel u Švicarskoj, Philadelphia u SAD-u te Innsbruck u Austriji. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 20:23