Velika analiza

PINK više nije najveća komercijalna TV kuća u regiji, prestiže ju i hrvatska Nova TV

Najveća hrvatska komercijalna televizija nalazi se na drugom mjestu
Željko Mitrović, vlasnik PINK TV-a
 Mišo Lisanin / CROPIX

Prema analizi prihoda 20 najvećih komercijalnih televizijskih kuća u regiji, četiri hrvatske TV kuće koje se nalaze na listi prošle su godine ostvarile 102,7 milijuna eura prihoda.

Naime, Media Daily, specijalizirani portal za medije na području Jugoistočne Europe napravio je analizu prihoda 20 najvećih komercijalnih televizijskih kuća u regiji za 2017., a na listi se našlo osam TV kuća iz Srbije, četiri iz Hrvatske, četiri iz BIH, tri iz Slovenije, jedna iz Makedonije, ali ni jedna iz Crne Gore.

Prvo mjesto zauzela je slovenska PRO PLUS koja emitira kanale Pop TV i Kanal A i to rastom prihoda na 61, 9 milijuna eura, što je sedam milijuna više nego u 2016. Taj se rast prihoda pripisuje teleoperaterima koji su povećali cijenu svoje pretplate za građane. Osim toga, PRO PLUS je početkom 2017. prekinuo besplatno zemaljsko emitiranje i postao je najveći Pay TV kanal na području Jugoistočne Europe.

Komercijalna TV kuća koja je zasjela na drugo mjesto je hrvatska NOVA TV koja se popela s prošlogodišnjeg trećeg mjesta. Naša najveća komercijalna televizijska kuća u 2017. je zabilježila 52,5 milijuna eura prihoda i time zabilježila rast od 65 tisuća eura u odnosu na godinu ranije.

Kao najveće iznenađenje na listi pokazala se PINK International koja je u godinu dana pala za dva mjesta na ovoj listi. Naime, u 2016. srpska TV kuća sa svojih je 57,9 milijuna eura prihoda bila na vrhu liste, dok je ove godine zabilježila pad od 5,5 milijuna eura. Ipak, kako piše Media Daily, financijski problemi vlasnika PINK-a Željka Mitrovića nisu tajna i on je već prodao svoje udjele u PINK BH i u PINK Crna Gora tvrtki Direct Media u vlasništvu United Grupe. Zapravo, United grupa je htjela i kupiti cijeli PINK International i vodili su se pregovori o tome, no navodno je srpski predsjednik Aleksandar Vučić prekinuo te pregovore zbog straha od prevelike koncentracije moći u rukama vlasnika Uniteda Dragana Šolaka.

I naša komercijalna TV kuća RTL Hrvatska također gubi prihode, ali je s prihodima u vrijednosti od 40,7 milijuna eura uspjela zadržati četvrto mjesto na listi.

Najveći porast prihoda zabilježila je ALJAZEERA Balkans i to od nevjerojatnih 240 posto. Točnije, u 2016. ta je TV kuća uprihodila 5,8 milijuna eura, a u samo godinu dana njeni su prihodi narasli na 19,2 milijuna eura i tako se popela s desetog na sedmo mjesto. S druge strane, gotovo dupli pad prihoda ostvario je OBN i zbog toga je pao s devetog na 18. mjesto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:58