Najavili gašenje pogona

Pet razloga zašto se svjetska automobilska industrija našla u problemima

Jedan od najvećih problema ove industrije upravo je razvoj sve većih tenzija između Kine i SAD-a
Ilustracija, tvornica Forda
 Profimedia, Eye Ubiquitous

Vijest o Fordovom gašenju tvornice u Bridgendu iduće godine zbog koje bi čak 1.700 ljudi trebalo ostati bez svojih radnih mjesta, samo je jedna u nizu negativnih vijesti koje su u posljednje vrijeme zahvatile automobilsku industriju. Osim Forda, Jaguar Land Rover i Nissan također su najavili gašenje svojih pogona, dok je u veljači prošle godine gašenje proizvodnih pogona, ali i otpuštanje gotovo 3.500 radnika najavila i Honda.

Zbog sve većih promjena u ovom sektoru, stručnjaci špekuliraju kako se glavni problemi kriju u pet ključnih faktora, piše BBC.

Trgovinski rat

Jedan od najvećih problema ove industrije upravo je razvoj sve većih tenzija između Kine i SAD-a. Nakon godina rasta, prodaja automobila na globalnoj razini prošle godine doživjela je nagli pad, a ponajviše zbog gubitka kineskog tržišta.

- Trgovinske tenzije između Washingtona i Pekinga imale su veliki utjecaj na najveće svjetsko tržište – rekao je Dave Leggett, glavni urednik portala Just-auto.

Između ostalog, svoje poslovne neuspjehe Jaguar Land Rover pripisao je upravo slabljenju tog tržišta, dok je Ford, pak s druge strane, svoje proizvode povukao s kineskog tržišta.

Emisija ispušnih plinova

U posljednjih godinu dana brojni divovi autoindustrije poput Volkswagena, Nissana, Mercedes-Benza, Audija, Daimlera bili su pod povećalom Europske komisije zbog lažiranja emisije štetnih plinova.

Naime, zastupnici u europskom parlamentu donijeli su zakon o strožem eko-standardu za nova vozila kako bi do 2030. godine smanjili štetne emisije. Time bi svi proizvođači čiji proizvodi prelaze granične vrijednosti morati platiti premiju za prekomjerne emisije.

Zbog novih europskih regulativa oko ugljičnog monoksida, Velika Britanije je u prošloj godini zabilježila pad broja novo registriranih vozila za 7 posto

- Kako bi proizvođači udovoljili novim zakonskim propisima u vozila moraju ložiti dodatnih 1.00 eura opreme što će dovesti do novog rasta cijene finalnog proizvoda – kazao je Arndt Ellinghorst, stručnjak Evercore ISI-a.

Sve brži razvoj električnih vozila

Zbog smanjenja emisije štetnih plinova, ali i razvoja trenda brige za okoliš, veliki broj automobilskih divova okreće se proizvodnji električnih vozila. Upravo tu se javlja još jedan problem. Naime, veliki broj njih i dalje nema razvijenu infrastrukturu za proizvodnju ovakvog tipa vozila. Osim toga, u svom samom startu ona su skuplja od onih s motorima na unutarnje izgaranje, te se iz toga javlja pitanje kako će proizvođači takve automobile prilagoditi masovnom tržištu.

Osim cijene, ali i nedostatke infrastrukture, javlja se i problem njihovog dometa koji trenutno iznosi svega 200-tinjak kilometara.

Sve veća popularnost car sharing usluga

Novi trend koji je u posljednjih nekoliko godina pogotovo kod mladih uzeo veliki zamaha je usluga dijeljena automobila. Naime, sve veći broj mladih vozača odustaje od kupnje vlastitog vozila i umjesto toga koristi uslugu car sharinga ili renta cara.

Problemi oko

S obzirom da se veliki broj tvornica nalazi upravo u Velikoj Britaniji, opravdan je strah o ishodu dogovora između te otočne zemlje i Europske unije.

Zbog napetosti cijele situacije, investicije u tom sektoru u posljednje dvije godine su u konstantnom padu, a samo 2017. godine u Britaniji je zabilježen je pad broja investicija od 46,5 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 08:07