'Invazija'

'Pa kako neće dolaziti ovamo kad je kod nas dozvola skoro tisuću eura jeftinija'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

5.7.2019. u 10:33

AUTOR:

OBJAVLJENO:

5.7.2019. u 10:33

Makarska, 100717. Flota od 50-ak jedrilica s 500-tinjak mladih britanaca i australaca uplovila je u makarsku luku. Flota je na kruznom putovanju po Jadranu u organizaciji agencije Sail week Croati: Posjetiti ce jos otoke Brac, Hvar i Vis a na povratku u Split putnici ce nastaviti zabavu na Ultra Festivalu.
Foto: Ivo Ravlic / CROPIX
Ivo Ravlić / CROPIX

Ilustracija

Kako doznaje Glas Slavonije, dozvole za upravljanje čamcima i brodicama koje izdaju naše lučke kapetanije postale su posljednjih godina pravi hit među stranim nautičarima, posebice onima iz Mađarske. Razlog je, kažu ovlašteni za njihovo izdavanje, činjenica da sve više Mađara dolazi ljetovati na Jadran i da su odavno promijenili svoje turističke navike te se okreću nautičkom turizmu, za što trebaju posjedovati i određene dozvole. Naime, za plovidbu morem, rijekama i jezerima po Hrvatskoj, ali i iznajmljivanje plovila potrebna im je međunarodna dozvola B-kategorije za upravljanje motornim čamcima iznad 15 kW, a koju mogu, naravno nakon tečaja i uspješno položenog teorijskog i praktičnog dijela, dobiti u našim lučkim kapetanijama. Činjenica je međutim da takve dozvole naši sjeverni susjedi mogu ishoditi i u svojoj državi, no za njih moraju platiti između pet, šest, pa i sedam tisuća kuna, a ista takva dozvola kod nas ih košta nešto više od stotinu eura, odnosno 800 kuna. Jasno je stoga što je zapravo pravi razlog “invazije” Mađara na naše dozvole. Cijena tečaja i polaganja deset je puta jeftinija kod nas, što naravno susjedi obilno koriste i prema Osijeku i Vukovaru potegnu iz svih dijelova Mađarske, od Budimpešte, Kapošvara, Baje...

S obzirom na to da od početka tečaja do ishođenja dozvola proteknu i do tri dana, koristi imaju i naši iznajmljivači i OPG-ovi. Ustvari, strani polaznici tih tečajeva imaju i drugih dodatnih troškova te uz takse, noćenje, trošak službenog sudskog prevoditelja, kao i druge troškove, ta se svota popne i oko tri tisuće kuna što je, međutim, još uvijek velika ušteda u odnosu prema onome što bi za istu dozvolu platili u svojoj zemlji.

Ove godine tečajeve za ishođenje dozvola za upravljanje čamcima i brodicama u Osijeku uspješno je okončalo 140 stranaca, od kojih je, tvrdi kapetan Lučke kapetanije Osijek Tomislav Cicvarić, velika većina došla iz Mađarske, a samo desetak je polaznika bilo i iz Srbije.

- Otkad smo prilagodili naše propise propisima Europske unije, na naše tečajeve primamo i strance. Njihove cijene međutim reguliraju domaća nadležna ministarstva, odnosno država, a kod nas je to čini se puno povoljnije nego u Mađarskoj. Radi se o dozvolama za upravljanje motornim čamcima A-kategorije (do 15 kW i 7 metara dužine) i B-kategorije (iznad 15 kW snage) te međunarodnoj dozvoli za upravljanje čamcima - pojašnjava Cicvarić iznoseći sve pohvale na račun stranih polaznika.

- Dolaze dobro pripremljeni i pozorno prate tečajeve jer im je cilj da što prije sve okončaju i dođu do potrebne dozvole. Mi ih također upozorimo da se u Mađarskoj vode neke rasprave oko važnosti naših međunarodnih dozvola kod njih, ali to ih uglavnom ne zabrinjava jer su to nautičari koji ljeto provode na Jadranu ili Grčkoj - naglašava Cicvarić.

- I na tečajeve Lučke kapetanije Vukovar prijavljuju se stranci, uglavnom Mađari, a prošle godine 150 polaznika uspješno je završilo i dobilo dozvole za plovidbu - kazao je kapetan LK Vukovar Ivan Barović.

Dozvole za upravljanje čamcima i brodicama A i B-kategorije hrvatski državljani plaćaju upola manje od stranaca. Za dozvolu B-kategorije polaznici moraju izdvojiti 420 kuna i uz dodatne takse ukupno ih košta 475 kuna. Želite li pak ishoditi dozvolu A-kategorije, morate izdvoji 210 kuna.

Premda se i kod nas vode polemike o kvaliteti ispita jer neki smatraju da je on prejednostavan, kapetan Cicvarić kaže da je plovidba vrlo jednostavna za sve koji poštuju pravila, prate prognoze, provjeravaju plovne putove i unaprijed razmišljaju.