Jadranka trgovina

Ove godine po prvi put zapošljavaju trgovce, mesare i pekare s područja bivše Jugoslavije

Raspoložive radne snage kod nas više nema. Zato je potraga pokrenuta u regiji jer Uskrs je pred vratima
Ilustracija
 Profimedia, Alamy

Ove godine na Lošinju i Cresu prvi put će u trgovinama i mesnici lokalnog lanca trgovina Jadranka trgovina raditi trgovci, mesari i pekari s područja bivše Jugoslavije. Dosad se ova jaka otočna tvrtka uspjela organizirati što se tiče radne snage, ali 2019. bit će za njih prijelomna godina.

- Cijele godine zapošljavamo 190 ljudi, a sezonski nam dolazi još 150 ljudi. Tu brojku zaposlenih držimo već duži niz godina - objašnjava nam direktor nabave Marko Krstačić-Galić, navodeći kao su u njihovu sustavu 23 trgovine, zajednička pekara te mesnica.

Zasad su pronašli polovicu od ukupnog broja potrebnih djelatnika za trgovinu i mesnice, a za ostatak će trebati uložiti nešto više truda. Raspoložive radne snage na kvarnerskim otocima više nema, a od ove godine čak ni na kontinentu. Zato je potraga pokrenuta jer Uskrs je pred vratima, a time i početak predsezone. Pomoćnica direktora za maloprodaju Tina Smirčić-Mišljenović ističe da će 30 posto sezonske radne snage ovog ljeta biti s područja Bosne i Hercegovine.

- Ove godine prvi put ćemo posegnuti za radnom snagom iz bivše Jugoslavije. Već smo na otok doveli prvog mesara, i to iz Tuzle. U pregovorima smo s ostalim kandidatima. Već godinama nudimo smještaj i prehranu sezoncima. To je kod nas normalno. Plaćamo putne karte i sve specijalističke preglede - kazala nam je Smirčić-Mišljenović.

Inače, Jadranka trgovina jedna je od najstarijih tvrtki na kvarnerskim otocima i snažan je gospodarski subjekt za ovo područje koje se prilagodilo s jedne strane potrebama otočana, a s druge strane tržištu na kojemu vladaju veliki trgovački lanci. Zato primjerice imaju trgovine na Susku za samo 200 stanovnika, ali i malim selima Belej, Ćunski, Punta Križa. S druge strane imaju popuste, akcije, popuste za umirovljenike te kartice vjernosti poput Lidla, Konzuma i Plodina koji su prije nekoliko godina došli na Cres i Lošinj i postali jaka konkurencija.

- Promet i prihod Jadranka trgovine svake godine rastu. Tako u odnosu na 2015., kada je zajednički prihod maloprodaje i veleprodaje iznosio 163,5 milijuna kuna, taj je broj znatno porastao 2018. kada je iznosio 194,9 milijuna kuna - objašnjava nam direktor nabave Marko Krstačić-Galić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 17:30