Prometno rješenje

Otvaranje novih koridora: 'Brza cesta uz rijeku Savu riješila bi gužve u Zagrebu'

AUTOR:

  • Matija Boltižar

OBJAVLJENO:

4.12.2018. u 9:36

AUTOR:

  • Matija Boltižar

OBJAVLJENO:

4.12.2018. u 9:36

Zagreb, 260416.
Zbog dolaska turskog predsjednika Erdogana u Zagrebu vladaju izvanredni prometni uvjeti zbog kojih se stvaraju guzve na prometnicama.
Na fotografiji: guzve, Slavonska.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media / render

Gužve na Slavonskoj aveniji i render nove ceste uz Savu

Ivan Dadić, umirovljeni profesor Fakulteta prometnih znanosti, istaknuo je u svojoj prezentaciji na konferenciji “Hrvatska na Savi, projekt budućnosti Zagreba i središnje Hrvatske” da Hrvatska mora povezati svoja dva glavna prometna resursa - Jadransko more i rijeke.

Kako bi se to ostvarilo, navodi, potrebno je kanalizirati rijeku Savu između Slavonskog Šamca, Siska i Zagreba do slovenske granice, sagraditi dvokolosiječnu željezničku prugu (Rijeka - Zagreb - Karlovac - Sisak), jadranski koridor dopuniti kvalitetnom željezničkom vezom do Zadra, Šibenika, Splita i Ploča te napraviti novu brzu cestu od Popovače, preko Siska, Petrinje i Karlovca, do Bosiljeva. Ipak, ključni korak prema povezivanju gradnja je kanala Sava - Dunav.

- Gradnjom tog kanala put do Crnog mora skratio bi se za 417 kilometara, čime bi se otvorio novi koridor za transport robe. Ujedno, uspješnim povezivanjem rijeka i Jadranskog mora, uz popratnu željezničku te cestovnu infrastrukturu, hrvatske bi luke sa slovenskim i talijanskim mogle stvoriti jedinstveni jadranski lučki sustav koji bi preuzeo dio teretnog prometa od sjevernoeuropskih luka, a ujedno bi se preusmjerio dio svjetskih tranzitnih tokova od Sueskog kanala na Jadran - naveo je Dadić.

 

Osim na nacionalnoj razini, Dadić se u svojoj prezentaciji dotaknuo i zagrebačke prometne problematike. Objasnio je kako ne postoji dobra komunikacija između zapadnog i istočnog dijela grada te da su trenutni prometni kapaciteti nedostatni za njihovo povezivanje. Prema njegovim riječima, Slavonska, Zagrebačka i Ljubljanska avenija nisu denivelirane i na njima su česti zastoji i gužve, a zagrebačka je obilaznica predaleko od grada te ima nedovoljno čvorova. Ujedno, Kaptol i sjeverni dio grada uvelike ovise o Ilici, i u slučaju njenog zastoja taj dio grada ostaje odsječen, a tu je još i problem željezničke pruge koja ide kroz grad. Kao rješenje vidi gradnju četverotračne prometnice uz korito rijeke Save duljine 25 kilometara.

- Nova prometnica rasteretila bi Slavonsku, Zagrebačku i Ljubljansku aveniju, a ujedno bi se na relaciji zapad - istok osigurao prostor za javni gradski prijevoz i biciklistički promet - rekao je Dadić te dodao da bi u tom slučaju bilo potrebno dograditi postojeće ceste uz Savu (Sajmišna cesta, Ulica Radoslava Cimermana, Ulica Velimira Škorpika) te ih povezati u prometni sustav grada. Samo priključivanje na postojeću prometnu mrežu uključivalo bi 12 priključaka (osam deniveliranih i četiri u razini) te produljenje duljine priključnih cesta od 12 kilometara.