Automobilska industrija

Oko tri tisuće radnika Jaguara radit će samo tri od pet dana u tjednu barem do Božića

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

17.9.2018. u 16:18

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

17.9.2018. u 16:18

Land Rover Freelander and Jaguar X-Type bodies are built on the separate body construction lines but pass each other here. Freelander is called LR2 in USA, Image: 34570841, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
John Henderson / Profimedia, Alamy

Tvornica Jaguar Land Rovera Halewood, UK

Oko tri tisuće radnika Jaguarove tvornice u Birminghamu radit će tri umjesto pet dana tjedno sve do Božića, piše BBC. Iz britanske kompanije su naglasili kako je riječ o “privremenim promjena i prilagođavanju na nove radne rasporede”, no oporbenjaci Therese May već su ustvrdili kako je to posljedica Brexita.

Vijest o skraćenom radnom vremenu došla je nedugo nakon što je izvršni direktor Jaguar Land Rovera Ralf Speth upozorio kako će zbog Brexita izgubiti 1,2 milijarde funti zbog čega će kompanija morati seliti proizvodnju iz Velike Britanije i otpustiti tisuće radnika.

No, radnici sa skraćenim radnim vremenom trebali bi primati istu plaću kao dosad.

- U svjetlu novih promjena i utjecaja na automobilsku industriju u Velikoj Britaniji moramo napraviti neke privremene promjene i prilagoditi shemu proizvodnje. I dalje računamo na velike investicije u nove proizvode i tehnologiju naših automobila – navode iz legendarne britanske kompanije.

Zagovornici Brexita, poput Sir Bernarda Jenkina, optužili su direktora Jaguara Spetha da iznosi zastrašujuće podatke o otkazima i preseljenju proizvodnje bez pravog pokrića.

- Bojim se da izmišlja podatke i brojke. Svi se razbacuju zastrašujućim predviđanjima, ali nitko im zapravo ne vjeruje – rekao je Sir Bernard Jenkin za BBC Today.

Jack Dromey iz laburističke stranke za smanjenje radnog vremena je optužio “kombinaciju kaosa oko Brexita i loše poteze ministara oko prijelaska s dizela”. Dodao je kako će Brexit koštati glave krunski dragulj britanske industrije koji je već sada u problemima.