Instagram vs televizija

Oglašivači odlučili: TV je medij za starije, dižu ulaganja u Instagram

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.1.2019. u 16:19

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.1.2019. u 16:19

Instagram app for iphone and facebook being shown on the start up screen of an iphone 4, Image: 133342148, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

“Video Killed the Radio Star”, pjevali su krajem 70-ih The Buggles, britanski pop sastav govoreći o revoluciji televizije koja je zamijenila radio. Danas, nije tajna, društvene mreže ubijaju televiziju.

Donedavno glavna uzdanica marketinških i reklamnih agencija, televizija, gubi na svojoj važnosti. Tražeći put do mlađe publike, oglašivači troše sve više i više novaca zakupljujući prostor na Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Snapchatu, stoji u novom istraživanju Cowena, tvrtke za analizu tržišta. Točnije, 42 posto oglašivača planira povećati budžet za društvene mreže.

Istraživači Cowena tražili su od 50 američkih oglašivača, koji godišnje ukupno potroše 14 milijardi dolara na svoje kampanje, da odaberu platformu za svoju novu marketinšku kampanju. I to za dvije različite dobne skupine: od 13 godina do 34 godine te od 35 godina naviše. Razlike su bile i više nego očite.

Za ciljanu skupinu od 35 i više godina dominantna platforma bila je televizija. Tako bi marketinšku kampanju za stariju populaciju na televiziji započelo 64 posto ispitanika. Njih 32 posto izabralo je Facebook, a za YouTube i Instagram odlučilo se tek 2 posto oglašivača.

 

Na iznenađuje da je situaciju posve obrnuta u slučaju mlađe populacije, od 13 godina do 34. Prema istraživanju, 61 posto oglašivača izabralo je Instagram, a slijede ga YouTube s 21 posto i Snapchat s 11 posto. Na zadnjem mjestu, očekivano, nalazi se televizija s 3 posto, ali i Facebook kojeg već neko vrijeme bije glas da je "društvena mreža za roditelje".

 

Osim što novo istraživanje svjedoči o drugačijim navikama mlađe generacije, govori i o mudroj poslovnoj odluci šefa Facebooka, Marka Zuckerberga. On je Instagram 2012. godine kupio za samo milijardu dolara. Danas se ta aplikacija za objavu slika procjenjuje na 100 milijardi dolara.