Planovi HTP-a Korčule

'Od Pelješkog mosta dosta očekujemo, pa smo pokrenuli obnovu hotela Park'

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

9.7.2019. u 8:18

AUTOR:

  • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

OBJAVLJENO:

9.7.2019. u 8:18

Zagreb, 260716.
Metalceva 5, ured fonda Prosperus.
Na fotografiji: Ivana Hatvalic - predsjednica Uprave HTP Korcula.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX

Ivana Hatvalić Poljak, predsjednica Uprave HTP Korčula

Otkad je FGS Prosperus 2014. godine dokapitalizirao HTP Korčulu, tu hotelsko turističku tvrtku koja posluje pod brendom Korčula hoteli vodi Ivana Hatvalić Poljak. S prvim investicijama krenulo se još 2015. godine, a potom su uslijedile i druge, no svima je bilo zajedničko da su za podizanje kategorizacije smještaja i poboljšanja usluge.

Prvi je na redu bio hotel Liburna, potom je na red došao hotel Korčula de la Ville te apartmansko naselje Korkyra gardens. S investicijama se nastavilo i 2016. i 2017. godine, kad je otvoren preuređeni resort Port 9.

Ove godine investirano je dva milijuna kuna u uređenje javne plaže, odnosno prvog njezina dijela, ispod resorta Port 9. S Ivanom Hatvalić Poljak razgovarali smo o budućim investicijama, o perspektivi Korčule kao destinacije, o dosadašnjoj turističkoj sezoni.

Koliko je od 2015. do danas ukupno uloženo u HTP Korčulu?

- U prvoj fazi investicije uloženo je 45 milijuna kuna u obnovu smještajnih kapaciteta. Potom je u drugoj fazi, koja se odnosi na uređenje Port 9 resorta, uloženo 75 milijuna kuna, od čega je obnovljeno 180 smještajnih jedinica u hotelskom dijelu, 92 jedinice u apartmanskom naselju te imamo i jedan samostalni objekt, Villu Andreis, koju smo također obnovili.

Kad ćete obnoviti hotel Park?

- Krajem 2020. godine počinjemo s obnovom. Već izrađujemo idejne arhitektonsko-urbanističke projekte te raspravljamo sa stručnjacima o tome kako bi trebao izgledati taj hotel koji je na jedinstvenoj lokaciji, nasuprot staroga grada Korčule, odmah uz more. Hotel Park ima specifičan i jedinstven položaj pa razmišljamo i o tome da tim hotelom upravlja poznati svjetski brend. Ako se dogovorimo koji će to biti brend, to će svakako utjecati na daljnju razradu projekta. Dakle, očekujemo, bude li sve u redu, da će njegova obnova krenuti odmah nakon završetka turističke sezone 2020. Smatramo da je vrlo važno da destinacija raste s nama. Unatoč boljoj katamaranskoj povezanosti, nama su očekivanja od Pelješkog mosta vrlo visoka.

S kojim brendovima razgovarate? Koji je najbliži, odnosno koji je mogući izbor?

- Razgovaramo s nekoliko svjetskih brendova. Smatramo da odluku moramo pažljivo donijeti jer je Korčula složena destinacija. Iz tog razloga morate izabrati brend koji će svojom strategijom odgovarati onome kako Korčulu kao destinaciju vidimo u budućnosti. Iskazana je volja, a mi smo pažljivi pri odabiru.

Zašto je niska zastupljenost svjetskih hotelskih brendova?

Razlog je vjerojatno to što vlasnici hotela nisu u ovom trenutku zainteresirani, a neki svojom veličinom možda nisu zanimljivi svjetskim lancima. Puno je razloga zašto nisu zastupljeni. U Hrvatskoj još nije praksa davati objekt na upravljanje drugome, tako da je stvarno mali udjel svjetskih brendova koji upravljaju hotelima.

Postoji li potencijal?

- I te kako. Potencijal tržišta postoji, a to je vidljivo iz statistike, odnosno iz dominantne zastupljenosti stranih gostiju. Ono što je vidljivo je da postoji sve veći interes domaćih hotelijera i to prema višoj kategoriji svjetskih lanaca. Vidljiv je trend članstva manjih hotela u nekim svjetskim udruženjima, poput Small Luxury Hotels of the World, Relais & Châteaux... Takvi objekti teže gostima više platežne moći.

Vidljiv je i sve veći zajednički aranžman hotelskih i turističkih tvrtki s touroperatorima?

- Da, to je istina, ali ni to nije zastupljeno u velikoj mjeri. Neke veće hotelske kuće u Hrvatskoj su se odlučile na zajednički aranžman s touroperatorima zato što touroperatori osiguravaju popunjenost tog hotelskog objekta u duljem razdoblju te što su potpomogli značajnim sredstvima tu investiciju.

Kako vam zasad ide sezona?

- Predsezona nam je bila vrlo dobra. Imali smo rast prihoda veći od šest posto do kraja svibnja 2019. u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a Dubrovačko-neretvanska županija bilježi porast gostiju za devet posto. Za lipanj će te brojke rasta biti nešto manje. Struktura gostiju i dalje je ista, pri čemu nam najviše gostiju dolazi iz Ujedinjenog Kraljevstva, a slijede ih Francuzi te posjetitelji iz SAD-a dok je Nijemaca oko 6 posto. U predsezoni uglavnom imamo goste s Dalekog istoka koji u sklopu svojih kružnih putovanja Europom obilaze i Korčulu. Budući da imamo sve više letova u Zračnu luku Dubrovnik, vjerujemo da ćemo tu strukturu zadržati i nadalje. Unatoč tome, vidimo još prostora za rast u srpnju i kolovozu. Rujan i listopad su obećavajući i jako smo zadovoljni posezonom.

Znači, bilo je kasnog bukinga?

- Svaka godina donosi svoje specifičnosti. Ne možete računati na stalan obrazac niti što se tiče pojedinačnih gostiju, niti što se tiče agencija. Klimatske promjene također utječu na ponašanje gostiju. Ako je na sjeveru toplo, onda dio gostiju sa sjevera ne putuje, a ako je jaka zima, gosti također ne razmišljaju o putovanju, puno je faktora koji utječu na ponašanje krajnjeg korisnika.

Koliko se hotelski biznis promijenio posljednjih godina?

- Hotelski biznis doslovno se mijenja iz godine u godinu. Treba pratiti želje gostiju, promjene u njihovim navikama... Iz tog razloga smo pokrenuli projekt mapa Instagram lokacija, kako bi gosti na svom odmoru mogli zabilježiti nezaboravne trenutke na Korčuli. To je prvi takav projekt u Hrvatskoj, a na mapi je označeno sedam lokacija unutar resorta namijenjenih isključivo za fotografiranje, a svaki gost dobije mapu prilikom dolaska.

Imate li i vi problema s radnom snagom?

Postoji taj problem, ali sve uspijemo riješiti. Većina naših radnika je s Korčule, a oko 30-ak je iz drugih država. Uglavnom nam dolaze iz BiH, Srbije i Makedonije. Naši sezonci se u pravilu vraćaju, tako da mi ne možemo reći da imamo problema kakve imaju neki naši kolege.