Više cijene

Od 1.1.2019. skuplji prijevoz kroz Njemačku: teškim kamionima 40 posto veće cestarine

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.5.2018. u 10:55

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.5.2018. u 10:55

, Image: 132530810, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija, promet na njemačkoj autocesti

Novine u njemačkom zakonu o cestovnom prometu koji će stupiti na snagu 1.siječnja iduće godine dovesti će do poskupljenja cestarina, najavila je agencija DPA. Povećanje cestarina provesti će se, prema istome izvoru, kroz veće cijene korištenja autocesta i dijela državnih cesta za teže kamione i novi namet za stvaranje buke na prometnicama.

- Godišnje povećanje prihoda njemačkog državnog proračuna od 2019. moglo bi iznositi milijardu eura – procjenjuje DPA, otkrivajući i kako će se zakonskim novinama kamione na električni pogon osloboditi plaćanja cestarina. U prilog potonjoj najavi, agencija prenosi izjavu zastupnik SPD-a u Bundestagu Sorena Bartola kako kamioni koji stvaraju veće onečišćenje okoliša i buku trebaju plaćati veće cestarine od 'čišćih i tiših vozila'.

Da će njemačke javne financije jače zagrabiti u rentu na međunarodni prometni položaj te države, svjedoči i podatak da će od 1.srpnja ove godine mreža državnih cesta na kojima se plaća cestarina biti povećana za dodatnih 39 000 kilometara. Procjenjuje se da će tim zahvatom, u proračun priteći dodatnih dvije milijarde eura godišnje. Cestarine se plaćaju prema prijeđenoj kilometraži i bez razlike je li riječ o domaćim ili stranim vozilima.

Dio cehovskih udruženja u Njemačkoj koja štite interese transporta i logistike upozorilo je kako su već prethodna povećanja cestarina značajno poskupila uvjete njihova poslovanja, a ako se nadodaju nova opterećenja na prijevoz, ističu njemački prijevoznici i logističari, moglo bi doći do povećanja cijena roba široke potrošnje. U njemačkoj javnosti mogu se čuti procjene kako će povećane putarine dovesti do povećanja troškova prijevoza kamiona sa zapreminom većom od 7,5 tona od čak 40 posto po pređenom kilometru.

Prijevoznike je u protivljenju povećanim cestarinama podržao član predsjedništva udruženja njemačkih industrijalaca Holger Losch. Cijene cestarina, upozorio je Losch, već sad su nesrazmjerno velike, a konačan ceh, istaknuo je, 'uvijek plaća industrija'.