Bežični nadzor

Novost za vozače i kamiondžije: Hrvatska među prvima u Europi uvodi pametni tahograf

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

20.3.2019. u 16:19

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

20.3.2019. u 16:19

Rijeka, 240218.
Kamioni koji su nekoliko dana cekali kod Grobnika, na cvoru Kikovica, danas su pusteni starom cestom kroz Gorski kotar prema Zagrebu.
Na fotografiji: kamioni.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX

Ilustracija

Uspješnom uspostavom sustava za izdavanje kartica za drugu generaciju digitalnih tahografa, te provedbom testova sigurnosti, funkcionalnosti i interoperabilnosti kartica, AKD je zadovoljio sve zahtjevne propise koje je Europska komisija postavila nositeljima javne ovlasti. „Uspostavom novog sustava, Hrvatska se pozicionirala među prve četiri zemlje članice EU koje su u zadanom roku uspjele završiti tehnološku migraciju na drugu generaciju sustava, a AKD se još jednom potvrdio u području kreiranja i zaštite elektroničkog identiteta te implementacije relevantnih standarda kvalitete, funkcionalnosti i sigurnosti, ovoga puta u specifičnom području nadzora nad cestovnim prometom“, istaknuo je ministar Oleg Butković.

Provedba svih zahtjeva postavljenih provedbenim uredbama Komisije potvrđena je od Joint Research Centre iz Ispre, vodećeg centra u EU, zaduženog za neovisna testiranja, savjetovanja i podršku Europskoj komisiji u području nuklearnih i nenuklearnih istraživanja.

AKD

Digitalne kartice vozača za drugu generaciju pametnih tahografa

 

Digitalni tahograf, uređaj za bilježenje brzina i vremena vožnje te vremena stajanja vozača, sastoji se od uređaja ugrađenog u vozilo, tahografske kartice, uređaja za kalibriranje i nadzornih uređaja. Pored unaprijeđene razine kriptografskih zaštita, novost koju druga generacija tahografa donosi je olakšavanje nadzora nad provedbom EU Regulativa i nacionalnog Zakona korištenjem globalnog satelitskog navigacijskog sustava (GNSS) i vanjskog uređaja za rano otkrivanje na daljinu. Na ovaj način bit će omogućeno pozicioniranje i praćenje vozila GPS sustavom. Nadzornicima će biti omogućeno bežično skeniranje podataka iz jedince ugrađene u vozilo, kao i kontrola težine vozila/tereta, odnosno nadzor na daljinu bez potrebe za zaustavljanjem vozila.

„Ulogom nacionalnog certifikacijskog tijela, zaduženog za uspostavu PKI infrastrukture i izdavanje digitalnih certifikata, generiranje privatnih ključeva, personalizaciju i izdavanje kartica, provedbu upravnog postupka te praćenja životnog ciklusa kartica, uspješno smo objedinili cjelokupni proces pod nadzorom nacionalnog nadzornog tijela - Ministarstva mora, prometa i infrastrukture“, zaključio je glavni direktor AKD-a Jure Sertić.