Organizacija puta

Novi trend u svijetu putovanja kojem se tvrtke i turističke agencije moraju prilagoditi

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.11.2019. u 15:43

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.11.2019. u 15:43

REUTERS

Mlada ekološka aktivistica Greta Thurnberg i bivši vojni pilot princ Harry, koji je danas veliki protivnik letenja

Greta sindrom. Novi je to trend u svijetu putovanja koji je otkrila prošlog tjedan na prezentaciji najnovije analize Euromonitora o globalnim trendovima putovanja Caroline Brenner iz te istraživačke asocijacije na londonskom sajmu turizma WTM.

Očito je ova djevojčica koja je javno progovorila o klimatskim promjenama svojim hrabrim istupima utjecala i na trendove u industriji putovanja jer najnovija analiza „Megatrends Shaping the Future of Travel Revealed by Euromonitor“ kaže da će putnici budućnosti itekako misliti kojim će prijevoznim sredstvom na putovanje. Čak 59 posto ispitanih kroz ovu analizu kažu da im je stalo do očuvanja prirode i da će primijeniti svoje navike putovanja. Već sada, kazala je Bremner, opada broj putovanja avionom na sjeveru Europe te putnici traže druge oblike transporta do svojih destinacija. Očito će vlakovi ponovno biti u velikom fokusu, kao i automobili.

I dok to nekima može zvučati smiješno, činjenica je da europski putnici, kojih u budućnosti neće biti manje, itekako razmišljaju o očuvanju prirode te će paziti na koji način organiziraju svoja putovanja, gdje će ih provoditi i na koji će način doći do svojih odredišta. Vrlo jasno nam je to potvrdio i Selimir Ognjenović koji već dugi niz godina vodi tvrtku I.D. Riva Tours u Münchenu i dovodi brojne njemačke goste u Hrvatsku, što u hotele, privatan smještaj, ali i na 30-tak motornih jedrenjaka. On već godinama upozorava da su zaštita okoliša i ekologija veliki trend u zapadnoj Europi, posebno u Njemačkoj. Dijelom je to i pomodarstvo.

- Naša će tema iduće godine biti zaštita okoliša. Dugo sam razmišljao o toj temi, i na to hrvatsku turističku javnost već duže vrijeme upozoravam. Mi imamo predivnu i čistu prirodu što je naša prednost i na tome moramo i u budućnosti još više raditi jer će putnici to sve više tražiti. Neki su više osviješteni, neki su pomodni pa žele biti veći pape od samoga Pape. Evo jednog primjera. Nedavno nas je zvala jedna gospođa i pitala nas je kakve motore imaju naši jedrenjaci. U tren sam pomislio da netko od njezinih unuka možda radi u nekoj tvornici Mann motora pa da nas žele povezati jer gradimo jedan novi brod. Ali tada mi je palo na pamet da i ona brine o okolišu. To je očito postao trend - kazao nam je Ognjenović.

Istaknuo je da sve više putnika pita na koji se način na njihovim putovanjima motornim jedrenjacima štiti okoliš jer im je do toga stalo.

- Ako su Nijemci u stanju da stavljaju pod upitnik svoju autoindustriju zbog zaštita okoliša, možemo se samo zapitati što će biti s industrijom turizma. Tu govorimo o avionima. Mi ćemo zato u I.D. Riva Toursu istaknuti da su u našim jedrenjacima motori koji se ugrađuju i u njihove autobuse koji se smatraju čistim prijevozom. Reći ćemo i da je potrošnja dizela po gostu na naši putovanjima jedrenjacima jednaka potrošnji koju imaju kada automobilom dolaze do Hrvatske. Ugradili bismo i električne motore u brodove kada bi ih bilo. Vrlo jasno želimo to poručiti našim putnicima - ističe Ognjenović.

Dodaje da je najveća vrijednost hrvatskog turizma upravo okoliš i da će se njegova zaštita u budućnosti još više staviti pod lupu.

- A mi to u Hrvatskoj sve to imamo, samo to gostu moramo dati jasnije do znanja - zaključio je ovaj turistički stručnjak koji godišnje u Hrvatsku na motorne jedrenjake dovede 20 tisuća gostiju. A takva putovanja postaju na Jadranu sve popularnija.

Osim velike brige o zaštiti prirode, analiza Euromonitora pokazala je i da će se do 2024. godine porasti prosječna potrošnje po putovanju od 1,101 američkih dolara.

Europskim će putnicima osim zaštite okoliša u budućnosti sve više biti bitniji odnos cijene i kvalitete usluge koju dobivaju za svoj novac s obzirom na to da sve više govori kako slijedi nova gospodarska kriza. A i sve više će, bez obzira na to što se brinu o okolišu, putovati niskotarifnim avioprijevoznicima. Putnici iz Azije okreću se „super“ aplikacijama koje objedinjuju sve moguće turističke usluge na jednoj platformi.

Primjer toga je aplikacija WeChat koja ima milijardu aktivnih mjesečnih korisnika, a uvelike pridonosi prodaju turističkih usluga i aranžmana. S druge strane prijetnja trgovinskog rata između SAD-a i Kine mogla bi utjecati na rast inozemnih putovanja Kineza. U Latinskoj Americi trećina potrošača kupuje turističke usluge putem društvenih medija. Događa se da takozvani influenceri postaju ozbiljni organizatori putovanja te brišu granice između klasičnih turističkih agencija i socijalnih medija.