Čekanje do dvije godine

Novi problemi za Muska: Nestrpljivi kupci masovno otkazuju narudžbe za novi Tesla Model 3

Tesla napokon proizvodi dovoljno Model 3, no kupcima je dojadilo čekati i sada otkazuju narudžbe
 Getty images

Tesla, tvrtka milijardera Elona Muska, napokon proizvodi dovoljno Model 3, novog električnog automobila za masovno tržište, no kupcima je dojadilo čekati i sada otkazuju narudžbe, piše CNN.

Prema istraživanju Rajvindra Gilla, tržišnog analitičara u tvrtki Needham & Co, svaki četvrta narudžba Modela 3 se otkazuje (25 posto) što je dvostruko više u odnosu na prošlu godinu, a broj nestrpljivih kupaca polako prelazi broj novih narudžbi.

Kako bi automobil rezervirali, kupci prvo moraju ostaviti polog od 1000 dolara, a potom platiti i dodatnih 2500 dolara kako bi specificirali boju, opremu i ostale dodatke na automobilu. Ostatak, a za najbazičniju verziju Modela 3 to je 35 tisuća dolara, kupci plaćaju po preuzimanju.

No, čak i više od cijene i depozita, kupce muči vrijeme čekanja. Za novi Model 3 to je između četiri mjeseca i godine dana, piše CNN, a neki su kupci čekali i do dvije godine. No, glasnogovornik Tesle to opovrgava tvrdeći da su to stari podaci. Prema najnovijim listama, čekanje od narudžbe do automobila u garaži je između jedan i devet mjeseci.

Na toj se listi čekanja, ni manje ni više, nalazi preko 420 tisuća zainteresiranih kupaca, prema podacima DailyMaila. Da bi Tesla održala taj tempo isporuke, pogon bi morao do kraja godine dosegnuti broj od 100 tisuća proizvedenih i isporučenih vozila, što i planiraju. Analitičar Gill drži da je to nemoguće.

- Da bi to postigli morali bi postotak isporuke u drugoj polovici godine podići za 27 posto u odnosu na prvu polovicu. Malo sam skeptičan – priznaje.

Cijeloj situaciji, dakako, ne pomaže ni Muskovo opsesivno “tweetanje”, ni spavanje u pogonu, ali ni potencijalna najava ukidanja 7500 dolara porezne olakšice koju država daje na kupovinu električnog automobila. Povrh toga, sve su glasnije prognoze da će se Teslin financijski sustav uskoro urušiti. Slobodni novčani tok i dalje “isparava”, dionice su još uvijek precijenjene, bez obzira na pad od 16 posto u odnosu na prošlu godinu, a Teslina je financijska struktura neodrživa, zaključuje Gill.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 07:25