Alarmantno istraživanje

Njemačke tvrtke u Hrvatskoj trpe udar: Više od polovice njih će otpuštati zaposlenike

Hrvatska se sada može i treba osloboditi svoje ovisnosti o turizmu, koji je sada teško pogođen, i usredotočiti se na proizvodni sektor
Ilustracija
 Matija Djanjesic / CROPIX

I njemačke tvrtke koje posluju u Hrvatskoj teško je pogodila pandemija koronavirusa, a najveći dio njih pesimistično gleda na budućnost. Pokazuje to istraživanje koje je u jeku koronakrize među svojim članicama provela Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora (AHK).

Rezultati istraživanja pokazuju da se kriza izazvana koronavirusom odražava na sve aspekte poslovanja njemačkih investitora u Hrvatskoj. Gotovo 90 posto članica AHK, naime, srednjoročni razvoj svoje ekonomske situacije ocjenjuje lošim, a otprilike trećina očekuje pad prometa veći od 50 posto. Pad potražnje za proizvodima i uslugama očekuje više od 78 posto članica AHK, ograničenja putovanja njih 72,5 posto, a otkazivanje narudžbi gotovo 65 posto. Više od polovine tvrtki očekuje i otkazivanje sajmova i drugih događaja.

Posebno zabrinjava podatak da 62,7 posto članica AHK očekuje odgađanje ili otkazivanje investicija zbog epidemije koronavirusa. Štoviše, kada tome pridodamo i one koji će smanjiti ulaganja, onda se udio tvrtki koje će srezati investicije penje na čak 84 posto. Alarmantan je i podatak o broju tvrtki koje oćekuje da će se smanjiti broj zaposlenika u sljedećih 12 mjeseci: takvih je oko 55 posto, pokazuje istraživanje.

"Najveći rizici za gospodarski razvoj su pad potražnje, nedostatak mogućnosti financiranja i opći uvjeti gospodarske politike", ocjenjuje se u istraživanju.

Nešto manje od polovice tvrtki, članica AHK, strahuje i od manjka roba i usluga, smanjene likvidnosti i problema u opskrbnom lancu. Trećina očekuje pad prometa od 10 do 25 posto, gotovo četvrtina smatra da će pad prometa iznositi između 25 i 50 posto, dok nešto manje od 30 posto tvrtki strahuje od pada prometa koji će biti veći od 50 posto.

"U ovim teškim vremenima osiguravanje opskrbnih lanaca posebno je važno za održavanje gospodarstva. No, i Vlada ima iznimno važnu ulogu: nedavno je donesen sveobuhvatni paket mjera za pomoć gospodarstvu", ocijenila je Stefanie Ziska, direktorica AHK.

Dodala je i kako kriza nosi i određene mogućnosti.

- Hrvatska se sada može i treba osloboditi svoje ovisnosti o turizmu, koji je sada teško pogođen, i usredotočiti se na proizvodni sektor. Dobavljači također sada mogu profitirati jer će tržišta opskrbe u Europi postati važnija - zaključila je Ziska.

Inače, AHK je istraživanje proveo od 27. ožujka do 2. travnja. U istraživanju je sudjelovala 51 tvrtka članica AHK. Najviše tvrtki dolazi iz uslužnog i industrijskog sektora te trgovine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 11:17