Unatoč protestima

Nikeu se rizik isplatio: kontroverzna reklama donijela im je rast prodaje od 31 posto

AUTOR:

OBJAVLJENO:

10.9.2018. u 15:58

AUTOR:

OBJAVLJENO:

10.9.2018. u 15:58

File photo : From left, San Francisco 49ers' Eli Harold (58), quarterback Colin Kaepernick (7) and Eric Reid (35) kneel during the national anthem before their NFL game against the Dallas Cowboys on Sunday, October 2, 2016 at Levi's Stadium in Santa Clara, CA, USA. American football player Colin Kaepernick says he has received death threats over his refusal to stand for the national anthem, in protest against the plight of black people in the US. The San Francisco 49ers quarterback has silently boycotted The Star-Spangled Banner in games, sitting or kneeling., Image: 302055012, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Abaca
Profimedia, Abaca

Colin Kaepernick i Eli Harold kleče tijekom američke himne, zapaljene Nikeove tenisice u krugu

Iako se na prvu činilo kako će Nike novom reklamnom kampanjom za 30 godina slogana doživjeti debakl i izgubiti novac, na kraju se dogodilo upravo suprotno.

Kako piše BBC, reklama s bivšim igračem NFL-a Colinom Kaepernickom pomogla je da online prodaja Nikeovih proizvoda naraste za čak 31 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine, točnije nakon američkog praznika rada (Labour Day).

Prodaja je najviše narasla ponedjeljak 3. rujna i utorak 4. rujna (oko 17 posto) nakon što je reklama objavljena.

Kaepernick je prvi igrač američkog nogometa koji je odbio ustati za vrijeme sviranja američke himne. Dogodilo se to 2016., u jeku protesta protiv policijske brutalnosti i rasizma, a ostali igrači su slijedili njegov primjer sljedeće sezone. Tako je 2017. više igrača klečalo za vrijeme nacionalne himne no što ih je mirno stajalo. Predsjednik Donald Trump ih je nazvao “ku***nim sinovima”, a za reklamu Nikea je rekao da je užasna i šalje krive poruke. Nakon što je reklama tek objavljena vrijednost dionica Nikea je pala za 3,2 posto.

Podaci Edison Trends vjerojatno se neće svidjeti konzervativcima koji su palili i uništavali proizvode Nikea i to objavljivali na društvenim mrežama uz hashtag #BoycottNike ili #JustBurnIt jer se čini da njihov protest nije imao učinka.

- Zasad, kompanija ne pokazuje nikakve znakove pada prodaje – zaključuju.

Prilikom riskantnog poteza i angažiranja Kaepernicka za reklamu, Nike je naglasio kako je riječ o “jednom od najinspirativnijih sportaša generacije”. U nastavku pogledajte kampanju koja je razbjesnila Trumpa, a Nikeu poboljšala prodaju.