Ulaganje koje mijenja tržište

Nestle za 7,2 milijardi dolara kupio prava na prodaju Starbucksovih proizvoda

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.5.2018. u 11:36

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.5.2018. u 11:36

A shopper chooses Starbucks Frappuccino coffee in a supermarket in New York on Friday, May 4, 2018. Nestlé is reported to be in talks to purchase Starbucks' grocery business. The units that sell beans and drinks in supermarkets and groceries are involved and not any of the stores. Nestlé is the world's largest packaged food company., Image: 370615077, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, SIPA USA
Profimedia, SIPA USA

Starbucks Frappuccino

Od iduće godine u 'Nestleovoj' ponudi kave naći će se i 'Starbucksovi' brendovi, a za to će pravo švicarska korporacija 'Starbucksu', prema podacima 'Bloomberga', platiti sedam milijardi i 200 milijuna dolara. Proizvođač 'Nescafea' nudit će 'Starbucksove' brendove u maloprodaji, restoranima i cateringu, kao i u sistemu kapsula 'Nestleovih' aparata za kavu u domaćinstvima. Na taj način 'Starbucks' će krupnim koracima zakoračiti i na hrvatsko tržište, na kojem je prisutan samo u maloprodaji i to s dva proizvoda, a i to tek od prije manje od godinu dana.

Prije sedam godina, podsjetimo, bilo je najava da će 'Starbucks' otvoriti prvi lokal u jednome od zagrebačkih trgovačkih centara, a već je bila oglašena i ponuda radnih mjesta za rad u lokalu. No, od toga nije bilo ništa i Hrvatska je ostala jedna od rijetkih zemalja u okruženju koja nema kafeteriju 'Starbucksa'. No, u novim okolnostima,  pomoću prodajne mreže 'Nestlea', 'Starbucks' bi mogao postati konkurencija i domaćim i stranim kavama na hrvatskom tržištu.

Trenutno radi oko 24 tisuće 'Starbucksovih' kafeterija u pedesetak zemalja svijeta. 
 - Ovaj globalni savez u industriji kave donosi iskustvo 'Starbucksa' u milijune domova širom svijeta kroz domet i ugled 'Nestlea' – komentirao je veliki dogovor izvršni direktor 'Starbucksa' Kevin Johnson, najavivši kako će novac od prodaje prava kompanija iskoristiti za reotkup vlastitih dionica. Dioničari 'Starbucksa', procjenjuje agencija Reuters, mogli bi tijekom iduće godine i 2020. inkasirati oko 20 milijardi dolara od prodaje dionica i dividendi. Kako bi prikupio kapital za reotkup dionica, 'Starbucks' je prije ugovora s 'Nestleom', s 'Unileverom' dogovorio prodaju čajnog brenda ' Tazo' za 384 milijuna dolara.

Iz 'Nestlea' su povodom ugovora s 'Starbucksom' poručili kako će njime osigurati ostvarenje zacrtanih ciljeva poslovanja i organskog rasta tvrtke u idućoj godini. Potvrdili su kako ugovor s američkom korporacijom uključuje preuzimanje 500 radnika 'Starbucksa'.

- S 'Starbucksom', 'Nescafeom' i 'Nespressom' donosimo zajedno tri brenda ikone u svijetu kave – poručio je izvršni direktor 'Nestlea' Mark Schneider. U prilog Schneiderovim riječima idu podaci agencije za ispitivanje tržišta 'Euromonitor', prema kojima je 'Starbucks' lider na američkom tržištu kave vrijednom 13 milijardi i 800 milijuna dolara, dok su 'Nescafe' i 'Nespresso' globalni lideri.

Ovaj novouspostavljeni savez novi je izazov konkurentskoj 'JAB Grupi' koja je proteklih godina investirala oko 30 milijardi dolara u preuzimanja brendova kave poput 'Peet's' i 'Keurig Green Mountain'.

- Dogovor s 'Starbucksom' omogućava 'Nestleu' da drži 'JAB' na distanci. Cijena ugovora se može činiti visokom za 'Nestle', no investicija mu se može isplatiti kroz tri do četiri godine – prenosi 'Bloomberg' procjenu analitičara 'Voltobel banke' Jeana-Philippea Bertschyja, koji podsjeća kako je američko tržište do sada bila 'slaba točka' švicarske korporacije.

Prema 'Bloombergu', prihode od prodaje 'Starbucksovih' proizvoda ubirat će 'Nestle' a zatim plaćati tzv. royalty 'Starbucksu'. Ugledni poslovni portal zaključuje kako je ugovor s 'Starbucksom' nova potvrda promjene poslovne strategije 'Nestlea', koji je, podsjećaju, desetljećima izbjegavao jači ulazak na tržište kave procjenjujući da je to uglavnom sirovinski biznis s malim mogućnostima dodane vrijednosti. Spomenuti zaokret 'Nestlea' najavljen je prošle godine preuzimanjem brenda 'Blue Bottle Coffee' za 425 milijuna dolara.