Olge Butković

'Ne smanjujemo novac za cestu Split - Omiš, samo radimo preraspodjelu unutar plana'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.11.2018. u 12:50

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.11.2018. u 12:50

Podstrana, 230718. Kilometarske kolone na ulazu u Split iz smjera Omisa, u 12 sati kolona se protezala do Dugog Rata, 18-tak kilometara.
Foto: Ante Cizmic / CROPIX
Ante Čizmić / Hanza Media

Kilometarske kolone na ulazu u Split iz smjera Omiša

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je petak nakon sjednice Vlade da se iznos novca namijenjen izgradnji ceste Split - Omiš ne smanjuje već da se samo radi o preraspodjeli unutar financijskog plana Hrvatskih cesta, a također je istaknuo da mu je primarno u Luku Rijeka privući kineski teret.

Vlada je na sjednici u petak prihvatila amandman na prijedlog financijskog plana Hrvatskih cesta za 2019. godinu zastupnika Vesna Bedeković, Josipa Đakića, Vladimira Bileka, Željka Lackovića, kojim se za program gradnje i rekonstrukcije brzih cesta, za projekt DC 10 (Podravski ipsilon) dionica: Kloštar Vojakovački - Križevci i DC 12 (Podravski ipsilon) dionica: Farkaševac - Bjelovar ukupne procijenjene vrijednosti 549 milijuna kuna mijenja predviđeni početak izvođenja radova iz 2020. u 2019. godinu te se osiguravaju dodatna sredstva u iznosu od 37 milijuna kuna za realizaciju u 2019. godini.

Istodobno se smanjuju planirane realizacije u 2019. godini na stavki izgradnje brzih cesta, na projektima nastavaka izgradnje BC Popovec - M. Bistrica - Zlatar Bistrica – Zabok u iznosu od 13.000.000 kuna, Stobreč - Dugi Rat - Omiš (I. faza) u iznosu od 8 milijuna kuna i izgradnje D403; Čvor Škurinje - luka Rijeka u iznosu od 16 milijuna kuna.

Na pitanje zašto se smanjuje novac za izgradnju ceste Split - Omiš, Butković je ustvrdio da to nije istina, već da se samo radi o preraspodjeli "zbog dinamike izvođenja onoga što je potrebno izgraditi u jednoj godini".

"To smo malo rebalansirali, što znači da smo preselili na neke druge projekte. Sve je u redu, cesta ide, natječaj se raspisuje", kazao je, dodavši da se radi u usklađenju unutar plana Hrvatskih cesta oko potrebe izgradnje projekata, te da se gradnja neće  usporiti.

Primarno dovući kineski teret u Luku Rijeka

Upitan hoće li kineske tvrtke graditi prugu od Zagreba do Rijeke odgovorio je da je interes Kine prema Hrvatskoj sve veći, pogotovo nakon što je kineska tvrtka dobila posao izgradnje Pelješkog mosta.

Butković je rekao da će primarno raditi na tome da se "dovuče kineski teret u Luku Rijeka".

"Završavamo Zagrebačku obalu, ona će biti gotova krajem svibnja 2019. godine, za nekoliko dana ćemo potpisati ugovor o dodjeli nepovratnih sredstava za cestu koja vodi prema Zagrebačkoj obali i po meni je osnovni cilj Hrvatske da pokušamo dovući kineski teret u Luku Rijeka", kaže Butković.

Ako se u tome uspije, dodao je, drugi će korak biti gradnja pruge Rijeka - Budimpešta, a što se, napomenuo je, već radi na nekim dionicama. Isto tako, naveo je i da se radi na uspostavljanju avio linije između Hrvatske i Kine, ali i prema otvaranju nekih drugih linija prema ostalim strateškim državama.