Cijena rada

Lonia povećala plaće svojim radnicima za 17%, podržavaju i ograničavanje rada nedjeljom

"Od kada poslujemo, nijednom nisu kasnile plaće", napominje Dragan Munjiza
Ilustracija
 Arhiva Hazna Media

Još je jedan trgovac krenuo putem povećanja plaće svojim radnicima. Lonia, najveća članica trgovačkog udruženja Ultra gros i najveća trgovačka kuća u Sisačko-moslavačkoj županiji, posljednjih godinu dana povećala je bruto plaće svojim djelatnicima za oko 17 posto (po satima rada). Tako je prosječni neto iznos isplaćen u 2018. godini 3.900 kuna, u odnosu na 2017. godinu kada je to bilo 3.400 kuna.

- Ukoliko bi se povela ozbiljnija diskusija o ograničenju rada trgovina nedjeljom i praznikom, Lonia bi na svim razinama diskusije podržala prijedlog ograničenja i skraćivanja maksimalno mogućeg rada nedjeljom i praznikom, što je pokazala i 01. svibnja na Praznik rada, koji je za sve djelatnike bio neradan – ističe konzultant, menadžer i poduzetnik Dragan Munjiza, koji od lipnja ove godine obnaša funkciju člana Upravnog odbora kutinske tvrtke, kojoj je osnovna djelatnost trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama.

Napominje da su briga o djelatnicima i društvena odgovornost imperativi i glavni fokus Lonie, o čemu svjedoči činjenica da nikada od kada posluje, nije bilo kašnjenja u isplati osobnih dohodaka.

- Ponosni smo što možemo objaviti da je zahvaljujući podršci Upravnog odbora, donesena odluka o zapošljavanju svih djelatnika isključivo na neodređeno radno vrijeme. Od ukupno 998 zaposlenih u Loniji, samo će njih 186 ostati zaposleno na određeno radno vrijeme. Radi se o novozaposlenima na probnom roku, nakon kojeg će uslijediti zaposlenje na neodređeno. Time se nadamo pridonijeti sigurnosti radnih mjesta u lokalnim zajednicama u kojima djelujemo, kao i većem zadovoljstvu samih djelatnika na radnome mjestu – kaže Munjiza.

S prometom nešto većim od 700 milijuna kuna, koji planiraju ostvariti u 2018. godini (što je rast više od 50 posto kroz zadnjih pet godina poslovanja), Lonia se uvrstila i na ljestvicu 10 najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Rezultat je to, pojašnjava Munjiza, kombinacije organskog rasta i preuzimanja dijela prodavaonica u Zagrebu od trgovačkog lanca Diona te nekoliko poslovnica većeg formata trgovačkog lanca Billa.

U posljednjih pet godina, Lonia je proširila poslovanje izvan granica svoje domicilne županije i Brodsko-posavske gdje se nalazi najveći dio prodavaonica, na Bjelovarsko-bilogorsku županiju, Grad Zagreb i Zagrebačku županiju, te danas broji 244 prodajna mjesta, većinom formata "dućana iz susjedstva". Sa sestrinskim firmama Gradska pekara, koja se bavi pekarstvom, i Spugom-k registriranom za proizvodnju vina, grupacija zapošljava oko 1135 djelatnika.

Veliku pažnju posvećuju svježim programima, naročito proizvodima koji su podrijetlom iz Hrvatske, a posebice iz županija u kojima djeluje, te više od 75 posto proizvoda na polici domaćeg podrijetla.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 05:20