Novac.hr

Lidl imao najveće prihode u 2016., čak četiri milijarde kuna, Konzum nije podnio izvješće

Drugi maloprodajni lanac po visini prihoda su Plodine s ukupnim prihodima u iznosu od 3,9 milijardi kuna
Otvaranje trgovine Lidl
 Jadran Babić / Hanza Media

Među 3010 poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama u 2016., najveći ukupan prihod ostvarilo je društvo Lidl Hrvatska u iznosu od četiri milijarde kuna, što je 9,9 posto udjela u ukupnim prihodima te skupine djelatnosti, objavila je danas Financijska agencija.

Drugi maloprodajni lanac po visini prihoda su Plodine s ukupnim prihodima u iznosu od 3,9 milijardi kuna, treći je Kaufland Hrvatska sa 3,4 milijarde kuna, četvrti Spar Hrvatska sa 2,6 milijardi kuna, peti Tommy sa 2,3 milijarde kuna, šesta Billa sa 1,7 milijardi, sedmi Studenac sa 1,5 milijardi, osmi Pevec sa 1,4 milijarde, deveti KTC sa 1,3 i deseti Muller sa 1,1 milijardi kuna.

Konzum nije prijavio podatke o poslovanju za a 2016., s tim da je revizija koju je tvrtka PWC provela pokazala kako su prihodi Konzuma u 2016. iznosili 10,9 milijardi kuna, što znači da je bio uvjerljivo prvi.

Udio top 10 poduzetnika s najvećim ostvarenim prihodom u 2016. godini u ukupnim prihodima 3010 poduzetnika bio je 57,5 posto (ako se uključi Konzum to je još znatno više). Nadalje, udio 10 poduzetnika s najvećom ostvarenom dobiti razdoblja u 2016. godini u dobiti razdoblja 3010 poduzetnika bio je 61,5 posto.

Pritom je Lidl ostvario najveću dobit od 242 milijuna kuna, slijedi Tommy sa 113 milijuna, Plodine sa 76 milijuna, Muller sa 67 milijuna, Studenac sa 60 milijuna, Narodni trgovački lanac s 27 milijuna, KTC s 24 milijuna, Gavranović s 23 milijuna, Metss s 18 milijuna, te Ribola sa 17 milijuna kuna dobiti. Kaufland Hrvatska je realizirao gubitak od 29,5 milijuna kuna.

Prema podacima Fine, u djelatnosti trgovine na malo 2016. poslovalo je 3010 poduzetnika kod kojih je bilo 44 809 zaposlenih, što je u odnosu na prethodnu godinu povećanje broja zaposlenih za 3,5 posto. Ukupan prihod poduzetnika iznosio je 40,4 milijarde kuna, što je povećanje za 6,4 posto u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, s tim da su u istom razdoblju poduzetnici zabilježili povećanje ukupnih rashoda, i to za 5,9 posto.

U promatranom razdoblju poduzetnici su iskazali pozitivan konsolidirani financijski rezultat (neto dobit) u iznosu od 433 milijuna kuna, što je povećanje za čak 45 posto u odnosu na 2015., a od ukupnog broja poduzetnika s dobitkom je poslovalo njih 66,8 posto.

Prosječna mjesečna obračunata neto plaća iznosila je 4.084 kune, što je za 2,3 posto više u odnosu na prethodno razdoblje, ali i za 20,5 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini RH (5.140 kuna).

Broj izvoznika u toj skupini djelatnosti povećao se za 24 posto (ukupno 181), odnosno 35 izvoznika više no što ih je bilo u 2015., dok se broj uvoznika povećao za 17,3 posto (ukupno 318). Rezultat izvoza poduzetnika u iznosu od 156,1 milijun kuna u 2016. godini predstavlja povećanje od jedan posto s obzirom na prethodno razdoblje, s tim da uvoz bilježi također povećanje, i to za 45,2 posto (3,3 milijarde kuna u 2016. godini), što je rezultiralo povećanju, i dalje negativnog, trgovačkog salda za 48,5 posto (3,1 milijarda kuna).

Zanimljivo je da je u skupini poduzetnika čija je pretežita djelatnost trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama i Nama u stečaju, veliki poduzetnik u pretežno državnom vlasništvu, s 332 zaposlenih nad kojim je stečajni postupak otvoren davnog 23. lipnja 2000.

Promatrano na razini županija, najviše poduzetnika iz djelatnosti trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama ima sjedište u sljedećim županijama: Gradu Zagrebu (687), Splitsko-dalmatinskoj (439), Istarskoj (298) i Primorsko-goranskoj (229). Najveći prihod ostvarili su poduzetnici u županiji Grad Zagreb (14,8 milijardi kuna), a slijede ih poduzetnici u Splitsko-dalmatinskoj (5,7 milijardi kuna), Zagrebačkoj županiji (5,5 milijardi kuna) i Primorsko-goranskoj (5,4 milijarde kuna). Prema kriteriju ostvarene neto dobiti prvi su poduzetnici sa sjedištem u Zagrebačkoj županiji, ponajviše zahvaljujući ostvarenoj dobiti Lidla, dok su drugi poduzetnici Splitsko-dalmatinske županije, također najviše zahvaljujući Tommyju sa sjedištem u Splitu, stoji u analizi Fine.

Na razini pet županija ostvaren je neto gubitak, s tim da su najveći gubitak ostvarili poduzetnici sa sjedištem u Gradu Zagrebu (323,3 milijuna kuna), čemu je najviše doprinio Mercator s gubitkom u iznosu od 284,7 milijuna kuna. Prema istom kriteriju, drugi su poduzetnici sa sjedištem u Osječko-baranjskoj županiji koji su smanjili neto gubitak u odnosu na 2015. godinu, sa 106,9 milijuna kuna na 17,7 milijuna kuna u 2016. godini, čemu je najviše doprinijelo društvo Biljemerkant u stečaju sa smanjenjem neto gubitka za 81,3 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 11:39