Luka Rijeka

Koncesija na 50 godina na novom terminalu: Rok za predaju ponuda pomaknut na 17. svibnja

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.5.2019. u 16:06

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.5.2019. u 16:06

KL-Photo

Luka Rijeka

Rok za iskazivanje interesa za 50-godišnju koncesiju na novom kontejnerskom terminalu u riječkoj luci produljen je za dva tjedna, do 17. svibnja, a ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa kaže da su to učinili na zahtjev jednog od potencijalnih koncesionara kojem je trebalo još malo vremena za prevođenje dijela dokumentacije na hrvatski jezik.

Tvrdi da “postoji zadovoljavajući interes operatera za Zagreb Deep Sea terminal”, čija je karakteristika sposobnost prihvaćanja ultravelikih kontejnerskih brodova (dubina mora je 20 metara), a natječajnu su dokumentaciju podigle tvrtke iz Europe te s Bliskog i Dalekog istoka. Kako smo već pisali, očekuje se da se među njima pojave i kineske kompanije, ali Vukorepa to nije želio komentirati. Napominje da će u obzir doći samo kvalificirani operateri lučkih terminala, dakle oni koji imaju potrebni know-how za razvoj.

Namjera je da se taj kontejnerski terminal sagradi u fazama do ukupne dužine od 680 metara, a od koncesionara se očekuje, kaže Vukorepa, ulaganje od oko 100 milijuna eura. Ne odluči li se ipak na drugu fazu (to mu nije obveza), što podrazumijeva proširenje i opremanje terminala u dužini 280 metara, koncesija će biti smanjena na 30 godina. Budućem koncesionaru Lučka uprava nudi ekskluzivitet na deset godina, odnosno obećanje da u tom roku neće graditi nove kapacitete za prekrcaj kontejnera. U informaciji o pojektu Lučka uprava Rijeka navodi kako se očekuje da će do iduće godine luke sjevernog Jadrana dostići svoje maksimalne kapacitete. Zagreb Deep Sea terminal moći će godišnje prekrcati više od 400.000 TEU (jedinica kapaciteta robe) u prvoj fazi te najmanje 800.000 do milijun TEU godišnje u punom kapacitetu, koliko se predviđa za 2030. godinu.

Početak rada na novom terminalu očekuje se 2023. na 13,6 hektara, uz intermodalni terminal na 2,5 hektara koji će direktno biti povezan na željezničku mrežu. Kad se sagradi spojna cesta, za što se uskoro očekuje natječaj, bit će povezan i s autocestom.

Priključenje na željezničku mrežu, međutim, neće značiti mnogo ako se ona ne modernizira.To je, pak, proglašeno državnim prioritetom i najavljena su ulaganja od nekoliko milijardi eura, iz europskih fondova ili po modelu koncesije.

Koliko je operatera iskazalo interes za Zagreb Deep Sea terminal, objavit će se 17. svibnja, a potom će povjerenstvo odrediti one koji ulaze u uži izbor i moći će se natjecati. Predviđa se da će se ugovor o koncesiji za izvođenje radova i pružanje usluga potpisati do kraja rujna ove godine.