Baltička ruta

Končar prodao tramvaje latvijskom gradu: 'Vesele im se stariji ljudi i majke s djecom'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

23.11.2018. u 15:11

AUTOR:

OBJAVLJENO:

23.11.2018. u 15:11

Zagreb, 100417.
Okretiste Borongaj.
Niskopodni tramvaj br. 17 na okretistu Borongaj.
Na fotografiji: niskopodni tramvaj.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / Hanza Media

Niskopodni tramvaj

Hrvatska tvrtka Končar - Električna vozila i latvijsko poduzeće Liepajas Tramvajs potpisali su ugovor o proizvodnji i isporuci šest niskopodnih tramvaja za gradski prijevoz u Liepaji, gradu na zapadu Latvije, na obali Baltičkog mora.

Naručitelj Končarovih tramvaja je tvrtka Liepajas Tramvajs, koja će projekt financirati iz fondova EU i vlastitih sredstava, priopćili su jučer iz Končara. Končarova su vozila odabrana u postupku javne nabave. Prema neslužbenim informacijama, na natječaj se javio čitav niz jakih igrača u segmentu proizvodnje vozila, a Končarova je ponuda na kraju ocijenjena kao najbolja. U Končaru pritom ističu da je njihovo iskustvo u proizvodnji niskopodnih tramvaja, kakve ima i Zagreb, te niskopodnih elektromotornih i dizelsko-električnih vlakova bilo od velike važnosti za naručitelja.

Ugovorom, koji je potpisan u srijedu, predviđa se isporuka šest Končarovih tramvaja za javni gradski prijevoz u Liepaji, s mogućnošću isporuke još njih osam. Prvi tramvaj bit će isporučen u roku od 24 mjeseca, a sva vozila u roku od 36 mjeseci od potpisivanja ugovora, ističu u Končaru.

Deset milijuna eura

Vrijednost sklopljenog posla s Latvijcima nije objavljena. Ipak, neslužbeno se može čuti da je isporuka šest tramvaja vrijedna devet do deset milijuna eura. Ako Latvijci, pak, naruče još osam tramvaja, vrijednost cjelokupnog posla mogla bi dosegnuti 20 milijuna eura.

U Končaru stoga ističu da se radi o za njih vrlo zanimljivom poslu. Nije, tvrde naši sugovornici, riječ samo o novcu nego i o tome da je ovo prvi put da će Končarovi niskopodni tramvaji prometovati izvan Hrvatske. Naime, raniji pokušaji izvoza na kraju su se, podsjećaju naši sugovornici, nasukali na natječajima i odlukama lokalnih vlasti, koje su se odlučile za proizvođače iz drugih zemalja. Nadalje, u Končaru vjeruju da će im isporuka njihovih tramvaja u treći po veličini latvijski grad otvoriti vrata i drugih okolnih tržišta, prije svega u Estoniji i Litvi.

- Novi tramvaji, koje će isporučiti Končar, bit će simboličan poklon našim građanima za upravo proslavljenu stogodišnjicu Latvije. Končarovi tramvaji imaju izvrsne tehničke karakteristike, modernog su dizajna i veseli nas što će upravo oni voziti ulicama našega grada - ocijenio je Aigars Puks, direktor Liepajas Tramvajsa, a stoji u Končarovu priopćenju.

- Novi Končarovi tramvaji nastavak su dugogodišnjeg plana unapređenja tračničkog prometa u Liepaji, koja je počela rekonstrukcijom postojeće, a nastavila se gradnjom nove tramvajske pruge u velikoj rezidencijalnoj četvrti. Budući da je riječ o niskopodnim tramvajima, modernizaciji javnog prijevoza posebno se vesele naši građani starije dobi, kao i majke s djecom, jer će uskoro po gradu putovati ugodnije, jednostavnije i brže - poručio je Uldis Sesks, gradonačlenik Liepaje, podsjetivši da Liepajas Tramvajs sljedeće godine obilježava 120. obljetnicu poslovanja.

Ojačali odnose s Latvijom

Tramvaji za koje je potpisan ugovor o proizvodnji i isporuci temelje se, objašnjavaju u Končaru, na suvremenim tehničkim rješenjima, moderno su oblikovani, klimatizirani, opremljeni videonadzorom i sustavom informiranja putnika. Vozila su 100 posto niskopodna, bez osovina, prilagođena osobama s poteškoćama u kretanju i osobama u kolicima, stoji u Končarovu priopćenju.

- Mi smo fleksibilna i tehnološka kompanija, a naš cilj nije samo prodati proizvode, nego izgraditi partnerstva - zaključio je Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila.

Novi bi posao trebao ojačati i gospodarske odnose Latvije i Hrvatske. Prema podacima DZS-a,hrvatski je izvoz u Latviju lani vrijedio nešto više od 103 milijuna kuna, što je bilo 5,3 posto manje nego 2016. Istodobno, iz Latvije smo uvezli robe u vrijednosti malo većoj od 69 milijuna kuna, što je u usporedbi sa 2016. godinom 24,4 posto više. Radi se o skromnim brojkama uzmemo li u obzir da su i Hrvatska i Latvija članice EU i NATO-a.