Kome vjerovati?

I dok ugostitelji i iznajmljivači tvrde da je sezona loša, statistika pokazuje suprotno

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.7.2019. u 14:29

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.7.2019. u 14:29

Zagreb, 281111.
Suncan zimski dan u gradu Zagrebu napunio je terase kafica u Margaretskoj ulici.
Foto: Dragan Matic / Cropix
Dragan Matić / Hanza Media

Ilustracija

Iako već dobar dio iznajmljivača i ugostitelja u Istri „plače“ da je sezona loša i da je loše krenula, statistički podaci županijske Turističke zajednice to opovrgavaju. U lipnju je u Istri realizirano 800.000 dolazaka  što je porast od 21 posto, dok su noćenja dostigla brojku od 4.550.000 što je porast od  15 posto.

- Prema svim očekivanjima i prognozama znali smo da će mjesec travanj i lipanj biti ključni za realizaciju dobrih rezultata u prvom polugodištu. To danas možemo i potvrditi. Lipanj postigao najbolji rezultat u povijesti turizma Istre, te se nadam da će taj mjesec po prvi puta u povijesti imati više od 50 posto udjela od najboljeg mjeseca kolovoza koji realizira oko 8,5 milijuna noćenja, no za tu potvrdu morat ćemo pričekati realizaciju kolovoza, kazao nam nje direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević.

I kumulativni rezultati za prvo polugodište ove godine su izvrsni. U tom je periodu bilo 1.610.000 dolazaka  što je porast od pet posto te je realizirani gotovo 7.600.000 što je porast od dva posto. 

- Na temelju tih rezultata možemo ustvrditi da je prvi dio turističke godine u pozitivnom rezultatu od  2 posto te da nam slijedi logična i očekivana tranzicija u samu špicu turističke sezone, najavio je Ivošević.

Najbrojniji gosti u prvih šest mjeseci bili su Nijemci koji su realizirali 2.380.000 noćenja što je plus od četiri posto, na drugom mjestu su Austrijanci s 1.175.000, na trećem mjestu Slovenci s 965.000 noćenja. I Austrijanci i Slovenci postali su na prošlogodišnjim brojkama. Na četvrtom mjestu  su Talijani s 450.000 noćenja što je dva posto manje nego lani, a slijede ih Britanci 303.000 noćenja što je porast od šest posto.

- Zahvaljujući jako dobrim rezultatima s njemačkog tržišta, uspješno održavamo ovaj plus od dva posto u prvih šest mjeseci. Kada govorimo o strukturi smještaja, hoteli su na kraju prvog polugodišta u plusu za dva posto, privatni smještaj za osam posto, dok su kampovi u blagom minusu od 2,5 posto, zaključio je Ivošević.