Zaustavljen uspon

Hyundai očekuje manji rast prodaje u 2019. zbog slabije potražnje u SAD-u i Kini

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.1.2019. u 12:42

AUTOR:

OBJAVLJENO:

2.1.2019. u 12:42

Workers assemble Kia cars in its factory in Zilina, 200 kilometres north of Bratislava October 3, 2012. Carmakers that cut costs last decade in Western Europe like Volkswagen, or those who were never saddled with expensive factories there, such as Korea's Hyundai and Kia, are now investing in new designs, conquering new markets and ramping up production. Between them, VW Group, Mercedes, Kia and Hyundai have raised their share of the European market to 35.5 percent in the eight months to end August 2012, from 30 percent in the same period of 2010. Up the road in the foothills of Slovakia's Fatra mountains, the most modern factory owned by Korean carmaker Kia Motors looks set to beat its production goal of 285,000 SUVs, compact and family cars. Picture taken October 3, 2012. To match Insight AUTOS-CENTRALEUROPE/ REUTERS/Petr Josek (SLOVAKIA - Tags: TRANSPORT BUSINESS EMPLOYMENT) - GM1E8AG1RNE01
Petr Josek / REUTERS

Tvornica Hyundaija

Južnokorejski Hyundai Motor Group procjenjuje da će i u novoj godini zabilježiti slabašan rast prodaje automobila, nakon anemičnog rezultata u 2018., podsjećajući na neizvjesnost zbog trgovinskog protekcionizma i na slabost na velikim tržištima poput SAD-a i Kine.

Južnokorejski proizvođač automobila suočen je s brojnim problemima zbog kojih se njegov udio u kineskom i američkom tržištu smanjio, a zaustavljen je i njegov uspon na ljestvici vodećih proizvođača automobila u svijetu.

Tako su propustili priliku koju je pružio uzlet sportskih terenskih vozila (SUV), a suočeni su i s prijetnjom američkih carina i s istragom u SAD-u o mogućim propustima u programu povlačenja automobila. Kaskaju i na području tehnoloških inovacija, kao što je razvoj visoko automatiziranih vozila.

„Neizvjesnost u poslovanju sve je izraženija budući da globalno gospodarstvo kontinuirano posustaje. Širom svijeta podižu se protekcionistički zidovi, ", kazao je zaposlenicima očekivani novi čelnik grupe Euisun Chung.

"Interno se suočavamo s izazovima poput stabiliziranja poslovanja na glavnim tržištima poput SAD-a i Kine i paralelnog jačanja naših kapaciteta za poticanje budućeg rasta ”, rekao je Chung u sjedištu grupe u Seulu.

Hyundai i Kia zajedno zauzimaju četvrtu poziciju na ljestvici vodećih proizvođača automobila u svijetu. Za ovu su godinu zacrtali „konzervativni cilj” o prodaji 7,6 milijuna automobila, što bi predstavljalo povećanje od tri posto u odnosu na prošlu godinu.

U 2018. nisu dosegnuli zacrtanih 7,55 milijuna prodanih vozila, zaostajući za ciljevima četvrtu godinu zaredom. U 2017. prodali su 7,28 milijuna vozila.

U američkoj investicijskoj banci Morgan Stanley očekuju 1-postotni pad prodaje vozila na globalnoj razini, nakon osam godina rasta.