Južnokorejski div u problemima

Hyundai Motor ukida radna mjesta u Kini nakon pada prodaje na najvećem tržištu

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.1.2019. u 16:34

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.1.2019. u 16:34

Workers assemble Kia cars in its factory in Zilina, 200 kilometres north of Bratislava October 3, 2012. Carmakers that cut costs last decade in Western Europe like Volkswagen, or those who were never saddled with expensive factories there, such as Korea's Hyundai and Kia, are now investing in new designs, conquering new markets and ramping up production. Between them, VW Group, Mercedes, Kia and Hyundai have raised their share of the European market to 35.5 percent in the eight months to end August 2012, from 30 percent in the same period of 2010. Up the road in the foothills of Slovakia's Fatra mountains, the most modern factory owned by Korean carmaker Kia Motors looks set to beat its production goal of 285,000 SUVs, compact and family cars. Picture taken October 3, 2012. To match Insight AUTOS-CENTRALEUROPE/ REUTERS/Petr Josek (SLOVAKIA - Tags: TRANSPORT BUSINESS EMPLOYMENT) - GM1E8AG1RNE01
Petr Josek / REUTERS

Tvornica Hyundaija

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor razmatra smanjenje broja zaposlenih i optimizaciju poslovanja u Kini nakon pada prodaje na najvećem svjetskom tržištu automobila.

Prodaja automobila na najvećem tržištu u svijetu pala je prošle godine nakon više od dvadeset godina uzlaznog trenda, zakočena američko-kineskim trgovinskim sukobom i postupnim ukidanjem poreznih olakšica na kupovinu manjih automobila.

Posustajanje prodaje u Kini nadovezalo se na diplomatski sukob Seula i Pekinga zbog kojeg je kineska potražnja za korejskim proizvodima osjetno smanjena.

Do 2016. godine Hyundai je zajedno s Kia Motorsom bio treći proizvođač automobila u Kini, a sada ga muče prekomjerni proizvodni kapaciteti, koji su u 2018. bili dvostruko veći od prodaje.

Tako je prodaja Hyundaija u Kini prošle godine gotovo stagnirala, uz prodanih na 790.000 vozila. Njihov ukupni proizvodni kapacitet u toj zemlji iznosi pak 1,65 milijuna vozila.

U posljednja tri prošlogodišnja mjeseca kompanija je na kineskom tržištu zabilježila pad prodaje za 23 posto zbog nedostatka atraktivnih modela i izostanka snažnog brendiranja u uvjetima oštre konkurencije kineskih i svjetskih proizvođača automobila.

"Hyundai Motor razmatra različite planove optimizacije kako bi poboljšao učinkovitost postrojenja tijekom blagdana Kineske nove godine", navodi se u priopćenju kompanije, objavljenom u petak.

Kineski financijski časopis Caixin piše, pozivajući se na interni dokument kompanije, da u Hyundaijevom kineskom poslovanju očekuju da će u prva tri ovogodišnja mjeseca ukinuti 1.500 radnih mjesta, nudeći radnicima izbor između otkaza i dobrovoljnog odlaska uz otpremninu.