Omiška obilaznica

Hrvatskim cestama opet zaustavljen veliki projekt zbog male i nepoznate kompanije

AUTOR:

OBJAVLJENO:

7.2.2019. u 14:47

AUTOR:

OBJAVLJENO:

7.2.2019. u 14:47

Omis, 261011.
Gradnja splitske obilaznice duge 60 km i teske oko 200 milijuna eura od Trogira na zapadu do Omisa na istoku sporo se odvija zbog financijskih i ostalih poteskoca.Cvor u Omisu se ipak radi i ocekuje se zavrsetak gradnje za godinu dana.Na slici busenje tunela Omis (koji ce biti dug 1300 m).
Foto: Nikola Vilic / CROPIX
Nikola Vilić / CROPIX

Gradnja obilaznice u Omišu

Hrvatskim cestama ponovno je do daljnjega zaustavljen jedan veliki projekt zahvaljujući žalbi jedne manje tvrtke potpuno nepoznate u građevinskim krugovima koji se bave velikim infrastrukturnim projektima.

Naime, Hrvatske ceste posljednjih su dana prošle godine objavile natječaj za izgradnju dijela obilaznice Omiša. Riječ je o izgradnji dionice državne ceste 70, mosta Cetina do Omiša Istok. Procijenjena vrijednost radova iznosi 180 milijuna kuna. Sama dužina zahvata vrlo je kratka. Riječ je o trasi dugoj oko kilometar, no na njoj je potrebno izgraditi jedan tunel, a drugi dovršiti te izgraditi most preko Cetine i zaštitu od odrona.

Dio je to velikog projekta gradnje obilaznice Omiša koji je po svojoj vrijednosti i zahtjevnosti jednak projektu izgradnje pelješkog mosta. No 10. siječnja na ovaj natječaj žalbu podnosi tvrtka Novi Val iz Zadra. Prema dostupnim informacijama, žalba je podnesena zbog kratkog roka za predaju dokumentacije i na troškovnik. Riječ je o tvrtki koja je registrirana na široku paletu usluga - od građenja, projektiranja i nadzora nad građenjem do vinogradarstva i uzgoja stoke i peradi. Ukupno za 57 raznoraznih usluga.

U natječajnoj dokumentaciji Hrvatske ceste od ponuditelja traže da su dosad gradili tunel dug najmanje 500 metara te čelični cestovni i željeznički most minimalne duljine 200 metara. Prema dostupnim podacima na FinInfo, vlasnice tvrtke su Iva i Snježana Doljanin. Kako na internetu nismo pronašli ni web-stranicu te tvrtke kako bismo provjerili njezine reference u poslovima gradnje infrastrukture, kontaktirali smo tvrtku putem mobilnog telefona.

Javila se gospođa predstavivši se kao Snježana. Očito je riječ o direktorici tvrtke Snježani Doljanin. Na pitanje zbog čega su podnijeli žalbu na natječaj, odgovorila nam je da to piše u žalbi te upitala zašto to nas zanima. I potom završila razgovor zaključkom da ona “o tome ne bi za medije”. Tako smo ostali uskraćeni za informacije o tunelima i mostovima koje je tvrtka Novi Val dosad izgradila i je li žalba zapravo podnesena u ime neke veće građevinske tvrtke.

Naime, takva je praksa u dva navrata primijenjena na projektu pelješkog mosta. U listopadu 2018. nepoznata tvrtka s dva zaposlenika Snaga vjetra iz Splita podnijela je žalbu na natječajnu dokumentaciju za pelješki most, čime je proces zaustavljen na nekoliko mjeseci. U prosincu 2017. projekt je ponovno zaustavljen kad je žalbu na natječaj za nadzor radova podnijela tvrtka Lipov Gaj. U oba slučaja sumnjalo se kako su žalbe podnesene u ime neke velike tvrtke koja želi kupiti vrijeme i na neko vrijeme zaustaviti natječaj. Tvrtka Snaga vjetra nakon odbijene žalbe nikad se nije javila na natječaj, a Lipov Gaj nakon djelomično prihvaćene žalbe na natječaj samostalno je dao najskuplju ponudu.

Ovakve žalbe nisu protuzakonite. Prema Zakonu o javnoj nabavi, žalbe na natječaje za velike infrastrukturne projekte dozvoljene su svim tvrtkama bez obzira na njihovu djelatnost i reference koje imaju, ali ne postoji mehanizam dokazivanja da je netko podnio žalbu kako bi namjerno na određeno vrijeme zaustavio određeni projekt.