Jean-Noël Thorel za Globus

Grupacija NAOS u splitskom institutu priprema veliki udar na konkurenciju

Grupacija NAOS osnovana je 1977. i danas posluje u 100 zemalja
Miroslav Radman i Jean-Noël Thorel
 CROPIX

Kada se sa svojim proizvodima sada sedamdesetjednogodišnji Jean-Noël Thorel, osnivač NAOS-a, pojavio na tržištu, donio je veliku novinu u proizvodnji laboratorijskih testiranih sredstava za zaštitu kože. Grupacija NAOS osnovana je 1977. i danas posluje u 100 zemalja i među 50 je najvećih svjetskih kompanija za zaštitu kože. Za njezina osnivača važnije je da se NAOS nalazi se među deset neovisnih takvih kompanija.

Ovaj biolog i farmaceut stvorio je inovativan pristup biodermatološkoj njezi te je proizveo dermokozmetičke proizvode. Utemeljitelj je kožne bioekologije i kreatora laboratorija Bioderma i Instituta Esthederm. Thorel je počeo doslovno bez novca, ali je kaže uspio zahvaljujući tome što je imao stalnu podršku liječnika i farmakologa. Svoj osobni novac je uložio u proizvodnju prvih proizvoda. Stalno ponavlja da se razvijao vođen rješavanjem ljudskih problema, a ne novcem.

“Naš početak je bio težak kao i kod svakog posla gdje nemate kapital i podršku mecena. Radili smo najprije kao znanstvenici kojima je cilj bio pronaći rješenja za određene probleme kože. Interes nam je bio pronaći lijek za neke kožne probleme s kojima su se susretali žene i muškarci. Sve ostalo je sada povijest, jer smo izašli na tržište pa su nas ljudi prepoznali. Imali smo podršku nekih dermatologa i farmakologa od samog početka. Oni nas podržavaju i nadalje. Jako su nam važna partnerstva koja smo ostvarili”, kaže Thorel.

Nakon rada u laboratorijima do 1977. godine Jean Noël Thorel osnovao je Biodermu, dermatološki laboratorij čiji istraživačka ekipa usko surađuje sa specijalistima za kožu u najznačajnijim francuskim istraživačkim centrima. Uglavnom su to INSERM - Nacionalni Institut za zdravlje i medicinska istraživanja i CNRS - Nacionalni centar za znanstvena istraživanja. Rezultat te suradnje su inovacije. Tako je proizveden prvi šampon bez deterdženata, prva voda za čišćenje. Proizveli su i prvi biološki aktivni sastojak kojim se ublažava dugoročni štetan efekt izlaganja sunčevim zrakama i niz drugih kozmetičkih i dermatoloških preparata.

NAOS je 2012. godine objedinio sve brendove i aktivnosti tako da je 2017. godine ostvario prihod od otprilike 500 milijuna eura. Usporedbe radi, prihod te kompanije 2005. godine bio je oko 80 milijuna eura. U preko 100 zemalja širom svijeta NAOS ima oko 20 milijuna kupaca. NAOS ima 60 patenata, a dnevno proizvede oko 300. 000 različitih proizvoda. Jean-Noël Thorel, kao utemeljitelj i spiritus movens grupacije i tvorac je termina ekobiologije, koji je prema njegovim riječima, multidisciplinarni integrativni pojam koji s jedne strane obuhvaća biološko starenje i bolest, a s druge okolinu i društvene aktivnosti kao izvore rizika.

U Francuskoj je upoznao znanstvenika Miroslava Radmana pa je tako u MedILS-u započela suradnja 2003. godine na razvoju i istraživanju novih proizvoda.

U splitskom MedILS-u formiran je istraživački tim čiji proizvodi bi prema riječima Thorela trebali za dvije godine napraviti revoluciju na tržištu. “S MedILS-om imamo vrlo dobru suradnju i tu angažiramo naše istraživače iz čitavog svijeta. Vidimo i cijenimo napore Miroslava Radmana što je rezultiralo da se vežemo uz Hrvatsku i da se okrenemo prema istraživanju. ”, pojašnjava Thorel.

NAOS se, kaže, opredijelio za kvalitetu i inovativnost na tržištu. Cijeni konkurenciju i poštuje neke konkurentske tvrtke poput La Roche Posay i Avene, jer smatra da se njihovo poslovanje bazira na istim idejama kao i NAOS - ne koriste masovni marketing i masovnu produkciju, poslovanje temelje na radu, a proizvode razvijaju skupa sa znanstvenicima i dermatolozima. Thorel priznaje da je konkurencija moćnija, ali smatra da će se njegova kompanija pozicionirati na tržištu za dvije godine s novim proizvodima i da će to bi kraj bitke konkurenata s proizvodima za njegu i liječenje kožnih bolesti.

NAOS ima sjedište u Lionu, a u MedILS-u radi osam istraživača ove tvrtke. S biologijom malih stanica u laboratoriju sa svojim prvim proizvodima napravio je revoluciju na tržištu. I dan danas je prepoznat po posebnim kozmetičkim proizvodima, ima i odjel koji se bavi obnovom kože, a rade i na proizvodima za liječenje opeklina. Te proizvode razvija laboratorijski na prirodnoj i zdravoj osnovi. U stalnom je sukobu na tržištu s moćnijim kompanijama koje poslovanje temelje na proizvodima široke potrošnje zasnovanim na vrlo jakoj marketinškoj i promotivnoj kampanji.

“U suradnji s MedILS-om i Miroslavom Radmanom radimo na proizvodima koji će biti sigurno velika prekretnica. U dvije godine izbacit ćemo nove proizvode, kojima ćemo preteći konkurenciju koja je sada puno moćnija”, kaže Thorel.

Pojašnjava da su mu najveća konkurencija La Roche Posay i Avene jer su financijski moćniji i veći, a rade na isti način kao i on, dok su Nivea, Mustela i slični proizvodi bez perspektive u dijelu kojim se bavi njegova tvrtka NOEL, jer smatra da nemaju što novo ponuditi. “ Izuzetno poštujem konkurenciju La Roche Posay i Avene, odnosno, rad njihovih laboratorija. Cijenim sve što je u službi ljudi i što ne ide samo za zaradom”, otkriva.

“Fokusiramo se na proizvode koji rješavaju svaki problem. Naše proizvode će potrošači prepoznati jer će ih zbog kvalitete preporučivati znanstvenici, liječnici i farmaceuti. Na njima je da to prepoznaju, a svaki naš proizvod bit će adresiran za svaki pojedini tip kože. Suradnja sa znanstvenicima daje rezultate. Ljudi će zahvaljujući društvenim mrežama vrlo brzo proširiti svoja iskustva”, kaže Thorel.

Poštuje kaže svih svojih 2600 zaposlenika, bilo da su direktno zaposleni u NAOS-u, bilo da su stalni suradnici. I zbog njih je, napominje Jean-Noël Thorel, važno da se poslovanje i to neovisno poslovanje tvrtke NAOS, nastavi na dosadašnjim temeljima. “Mnogi naši zaposlenici nisu pristali da ih veće i financijski moćnije kompanije privuku boljim primanjima. Važnije od novca im je tražiti i naći kako pomoći čovjeku i riješiti njegov problem. Cijenim također vjernost dermatologa, liječnika i farmakologa koji su birali i promovirali naše proizvode. Nismo se oslanjali na marketinške kampanje jer smo smatrali da ako netko ima kožni problem da će im ga liječnik i farmakolog rješavati uz pomoć naših proizvoda. Možda ćemo pokušati s manjim marketinškim kampanjama za dvije godine, kada na tržištu budu proizvodi za koje još radimo istraživanja. ”

NAOS zapošljava direktno 2600 radnika, a rade u 60 zemalja čitavog svijeta. Uz rad kompanije je vezano niz tvrtki, a među njima je i MedILS gdje direktno za NAOS radi osam istraživača ali i 50 ostalih istraživača iz MedILS-a surađuje na istraživačkim projektima. Sudjeluju u kreiranju proizvoda. “Ako govorimo o direktnim i indirektnim zaposlenicima, samo na poslovima istraživanja i razvoja radi 200 znanstvenika i istraživača. U laboratorijima zbog prirode istraživanja svi surađuju međusobno, ali i s vanjskim istraživačima”, pojašnjava Thorel.

Pod neovisnošću svoje kompanije Thorel podrazumijeva da se NAOS usmjerava isključivo na kvalitetu. “Svim snagama okrećemo se na kvalitetu određenog proizvoda. To je i razlog da nam tržište dozvoljava da preživimo jer se pojavljujemo s proizvodima koji su detaljno istraženi. Namijenjeni su ciljanom rješavanju problema kože. Mi se samofinanciramo. Razvijamo se od novca ostvarenog svojim prihodima. Danas kada smo globalno prepoznati ne ulažemo u masovno oglašavanje niti u promociju nego koristimo znanstvenike, biologe, dermatologe te naše partnere koji nas podržavaju od samih početaka. U svemu ovome jako su nam važni znanstvenici i trudili smo se ostvariti njihovo povjerenje kako bismo došli u situaciju da upravo oni promoviraju naše proizvode. Baziramo se na kvalitetu i ne rastemo pošto-poto”, kaže Jean-Noël Thorel.

Na pitanje zašto u posao nije uveo neke fondove ili financijske institucije te možda neke strateške kompanije, Jean-Noël Thorel otkriva da stalno dobiva takve ponude ali da u tom slučaju ne bi mogao slobodno raditi. “Želim slobodu za sebe, ali i za svojih 2600 zaposlenika. Ne želim kompaniju dovesti u situaciju da mi dođe netko i govori što ćemo raditi kako bismo imali veći profit. Nije mi cilj novac niti bogaćenje. Da sam se vodio takvom logikom bio bih sada čovjek koji ima 1,6 do dvije milijarde eura koliko je NAOS ostvario profita, ali meni je važnije u životu ostati vjeran svojim načelima. Osnovali smo zakladu i dobit usmjeravamo dijelom za pomoć djeci u zemljama Trećeg svijeta. Pogotovo u Africi i djeci u selima gdje imaju egzistencijalnih problema i nalaze se na društvenoj margini. Pored toga, uložili smo značajna sredstva kako bismo osnovali sveučilišta i institut, koji će se baviti istraživanjima.”, pojašnjava Thorel.

“Svi proizvodi NAOS-a još nisu u svim hrvatskim drogerijama i ljekarnama. Malo je tržište, ali mi se trudimo da se svi naši proizvodi koji su važni za njegu kože i rješavanje kožnih problema ipak nađu na hrvatskom tržištu. Trudimo se i ja sam se osobno zauzeo da dođu u Hrvatsku”, kaže Thorel.

Za sebe kaže da mu je izazov poslovati sa srcem i uživati u laboratorijskom istraživačkom poslu. Vodeći tvrtku ne vodi se kaže mišlju zarade i novca. Da je tako, bio bi kaže sada već u mirovini s ušteđenih 1, 6 do dvije milijarde eura i živio lagodno. Jean-Noël Thorel kaže da je napravio potpuno suprotno. Od ostvarene dobiti osnovao je 2014. godine Zakladu Jean-Noël, koja se bavi pomaganjem siromašne djece, te je pred osnivanjem sveučilišta koje će se baviti istraživanjem kože. Cilj mu je kaže da se njegov posao nastavi na način kojim je on krenuo i kako se razvijao. Osnovao je i Zakladu Bioderma pod pokroviteljstvom Fondacije de France čija je glavna zadaća podupirati razvoj dermatologije širom svijeta.

Jean-Noël Thorel ima i jedan zanimljiv hobi. Naime, vrlo je aktivan pokeraš i amaterski je prvak Francuske u pokeru. Iako je amaterski prvak Francuske u amaterskom pokeru, Thorel se voli šaliti da dobit kompanije ne ide niti u taj hobi u kojem je jako uspješan, nego u zakladu i istraživanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 01:09