Ususret sniženjima

Gotovo 700 milijuna kuna Hrvati su potrošili lani, a sniženja do 70% bit će i ove godine

Po uočenim navikama kupnje na taj dan sve sličniji američkim i britanskim kupcima
Prošlogodišnji 'Black Friday' u Zagrebu
 Damjan Tadić / CROPIX

Tijekom Black Fridaya na dan 23. studenoga 2018. broj fiskaliziranih računa iznosio je ukupno 7,198.887, a iznos fiskaliziranih računa iznosio je 689,566.364,61 kunu, kazali su iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

"Sve veći broj kupaca planira svoje kupnje tijekom Black Fridaya, tako da smo po uočenim navikama kupnje na taj dan sve sličniji američkim i britanskim kupcima", primjećuju.

Na pitanje o rasponu sniženja koja nas čekaju za dva tjedna u domaćim trgovinama, iz HGK odgovaraju da se u sklopu Black Fridaya sniženja kreće se u rasponu između 20 posto i 70 posto i u načelu je riječ o većim popustima nego tijekom sezonskog sniženja.

Inače, prodaja po promotivnim cijenama u sklopu tzv. Black Fridaya potekla je s američkog tržišta i održava se dan nakon američkog Dana zahvalnosti. U Hrvatskoj se posljednjih par godina sve više trgovaca odlučuje kopirati taj trend. Tako prodaju svojih proizvoda po sniženim cijenama u sklopu Black Fridaya neki trgovci provode i cijeli tjedan, tzv. Black week.

Takvi oblici prodaje u Hrvatskoj, navodi iz HGK, regulirani su sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Prilikom prodaje po posebnim oblicima prodaje nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse, kao i ostalih pozitivnih zakonskih propisa, upozoravaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 23:55