Pokušaj širenja

Google investira više od pola milijarde dolara u kinesku tvrtku za e-trgovinu JD.com

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.6.2018. u 14:36

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.6.2018. u 14:36

google office headquarters palo alto california technology information search engine giant logo sign parking lot internet Rodolfo Arpia fortune 500 company enterprise entrepreneur famous rich profitable industry industrial compound profits horizontal garden plants trees park, Image: 6460741, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Sjedište Googlea u Palo Altu

Google će investirati više od pola milijarde dolara u kinesku tvrtku za e-trgovinu JD.com u sklopu nastojanja širenja maloprodajnih usluga diljem svijeta, izvijestile su u ponedjeljak kompanije u zajedničkom priopćenju.

Takve najave stižu u vrijeme kad američki gigant u internetskoj prodaji gura Google Shopping, platformu koja omogućuje klijentima uspoređivanje cijena među različitim trgovcima i trebala bi konkurirati Amazonu, primjećuje AFP.

Tvrtke će povezati lanac nabave i logistička iskustva kineskog diva s tehnologijom Googlea kako bi se kreirala personalizirana maloprodaja nove generacije u tim regijama, uključujući jugoistočnu Aziju, SAD i Europu, stoji dalje u zajedničkom priopćenju.

- Ovo partnerstvo s Googleom otvara široku paletu mogućnosti kako bi se ponudilo kvalitetnije maloprodajno iskustvo klijentima diljem svijeta - izjavio je glavni strateški direktor JD.com-a Jianwen Liao.

Google će investirati 550 milijuna dolara u novcu u JD.com, a zauzvrat će dobiti 27,1 milijuna novoizdanih redovnih dionica A klase kineskog diva. Te dionice po riječima glasnogovornika JD.com-a odgovaraju približno 1-postotnom udjelu u kompaniji.

Googleov glavni direktor Philipp Schindler kazao je da će tim potezom kupcima omogućiti "kupnju bilo gdje i bilo kada".

Partnerstvo vjerojatno ipak neće utjecati na Googleov status u kontinentalnoj Kini, gdje su redom blokirani njegovi Gmail, Google Search i Google Maps.

Ta objava nije usredotočena na Kinu, potvrdio je AFP-u glasnogovornik JD.com-a Josh Gartner.

Kineski korisnici interneta zbog neprihvatljivih postova na društvenim mrežama mogu biti novčano kažnjeni ili čak dobiti zatvorsku kaznu. Tamošnje vlasti dodatno su postrožile kontrole Interneta u posljednje vrijeme, ugasivši blogove za tračeve o slavnim osobama i pokrenuvši istrage na platformama zbog nepristojnosti.

U Kini JD.com agresivno konkurira vodećoj tamošnjoj tvrtki za e-trgovinu Alibabi, koja upravlja popularnim platformama za trgovinu Taobao i Tmall, podsjeća AFP.