Istraživanje Booking.com-a

Glasalo 21.500 ljudi iz zemlje i inozemstva: Ovo je deset najboljih domaćina u Hrvatskoj!

Čak 62% putnika iz Hrvatske smatra da je njihov boravak bio bolji zbog angažmana domaćina
Ilustracija
 Getty Images // Booking.com

Gotovo dvije trećine Hrvata smatra da je domaćin ključan faktor boravka u nekom smještajnom objektu, a oni najbolje ocijenjeni u Hrvatskoj, kako od domaćih gostiju, tako i od stranih, su domaćini u Rakovici, Osijeku, Bibinjama, Korenici, Kašteli, Makarskoj, Breli, Senju, Trogiru i Podstrani.

Rezultati su to istraživanja koje je provela vodeća svjetska tvrtka za najam smještaja, Booking.com., na uzorku od 21.500 putnika diljem svijeta. Kako je to istraživanje pokazalo, 63 posto globalnih putnika te 62 posto putnika iz Hrvatske smatra da je njihov boravak bio bolji upravo zbog angažmana domaćina koji je učinio sve što može kako bi im omogućio što bolji boravak.

Većina se putnika želi osjećati “kao kod kuće”, naveli su u anketama. Za 62 posto globalnih putnika glavna prednost smještajnog objekta koji nije hotelski jest mogućnost da iskoriste znanje i informacije kojima raspolaže domaćin i odluče se za boravak u objektu čiji je vlasnik netko tko dolazi iz regije u kojoj se nalazi. Isto vrijedi i za 48 posto putnika iz Hrvatske.

Gotovo pola globalnih putnika, odnosno 45 posto, i 59 posto putnika iz Hrvatske znanje i lokalne informacije kojima raspolaže domaćin smatra važnima za ukupni budžet jer se nadaju savjetima koji će im pomoći da uštede i izbjegnu turističke zamke. Vlasnik objekta za neke čak daje i društvenu notu putovanju, pri čemu 44 posto globalnih putnika i gotovo isto toliko putnika iz Hrvatske želi povećati krug poznanstava i voljeli bi da ih domaćin objekta pozove na zabavu.

Ipak, svaki putnik traži drukčiji angažman od svog domaćina. Tako su neki putnici zadovoljni s jednostavnom toplom dobrodošlicom, dok drugi, pak, imaju nešto viša očekivanja.

Primjerice, 52 posto globalnih putnika i 40 posto putnika iz Hrvatske smatra da svog domaćina trebaju vidjeti samo jednom tijekom svog boravka kako bi se osjećali dobrodošlima, a više od trećine globalnih putnika i gotovo isto toliko putnika iz Hrvatske očekuje da ih domaćin kontaktira samo tijekom prijave i odjave.

Domaćinima još veći izazov predstavlja činjenica da putnici od njih također očekuju da imaju šesto čulo i znaju koliko je osobnog dodira potrebno. Njih 69 posto smatra da domaćini intuitivno trebaju znati pravu količinu vremenu koje će provesti sa svojim gostima, a isto to smatra 73 posto putnika iz Hrvatske. Za četiri od pet globalnih putnika i isto toliko putnika iz Hrvatske to znači poštivanje njihove potrebe za osobnim prostorom, što znači da je privatnost ključna.

S time se slažu i domaćini. Naime, gotovo 80 posto domaćina u Lijepoj našoj smatraju da je gostima najbitnije osigurati upravo privatnost. Na drugom je mjestu, mogli bismo reći čak i očekivano za našu kulturu, da su gosti dobro nahranjeni, a treće što domaćini imaju potrebu pružiti svojim gostima jest udobnost.

- Naša istraživanja otkrivaju kako je jako važno da vlasnici i upravitelji smještajnih objekata pronađu ravnotežu kako bi osigurali najbolje iskustvo boravka bez obzira radi li se o boravku u kući za odmor, apartmanu, smještaju kod domaćina ili nekoj drugoj vrsti objekta - objasnio je Olivier Grémillon, potpredsjednik u Booking.com-u, dodavši da “ono što je kristalno jasno jest da nema ništa poput mogućnosti ljudi da običan boravak pretvore u nezaboravno iskustvo.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:04