Inspiracija velikih umova

Foto: Donosimo detalje projekta kojim će se Hrvatska predstaviti na izložbi EXPO 2020.

AUTOR:

  • Korana Sutlić

OBJAVLJENO:

4.8.2019. u 15:44

AUTOR:

  • Korana Sutlić

OBJAVLJENO:

4.8.2019. u 15:44

Real grupa/Morium

Nacrt hrvatske kuće u Dubaiju na izložbi EXPO 2020.

U izložbenom prostoru će se na dosad neviđen način predstaviti hrvatski velikani koji su ostavili svoj trag u svijetu. Osim toga, paviljon koji će nas predstavljati na izložbi EXPO 2020. u Dubaiju sadržavat će emotivnu “plovidbu” uma kroz vrijeme i prostor u sobi doživljaja, na rotirajućoj bespilotnoj platformi, te će posjetitelji potpuno uroniti u prikaze, zvuk i mirise Hrvatske.

- Bespilotna platforma za devet osoba kreće se po nevidljivoj indukcijskoj traci, skrivenoj u podu, i rotira se polako oko svoje vertikalne osi u punom krugu. Baterija kojom se pokreće bit će od tvrtke Mate Rimca, električna. Modelirani zidovi omogućavaju projekciju sadržaja u 360 stupnjeva, u cijelom prostoru oko posjetitelja i iznad njega. Ideja je promijeniti percepciju i dubinu prostora jer tako um gubi osjećaj za realnost i može otputovati na osjetilni put kroz Hrvatsku - opisao je Ante Vrban, autor uređenja prostora i glavni arhitekt projekta koji je pobijedio na natječaju za paviljon Hrvatske, u suradnji s Real grupom koja je voditelj zajednice ponuditelja i tvrtkom Morium.

Pritom se zvučnici i difuzori za mirise nalaze u naslonu platforme pa se, primjerice, na putu po otocima osjeća miris smilja. Neka od mjesta koja će posjetitelji paviljona obići su Plitvička jezera, vrhovi Velebita, pulska Arena, dubrovačke zidine, Gornji grad i Advent, Slavonija i kninska tvrđava.

Real grupa/Morium

Nacrt hrvatske kuće u Dubaiju na izložbi EXPO 2020.

 

Nakon ovog uzbudljivog događaja gosti će moći sjesti i odmoriti se ispod velikog stabla masline. Posebnost je da će, igrajući se površinom virtualnog bazena, otkriti čari života i artefakta ispod površine našeg mora.

EXPO u Dubaiju otvara svoja vrata 20. listopada 2020. i do 10. travnja 2021. godine očekuje se 25 milijuna posjetitelja, 70 posto iz cijelog svijeta i 30 posto lokalnih. Na izložbi, za koju se očekuje da će biti spektakularna, hrvatski će se paviljon, kao što već smo spomenuli, urediti prema zajedničkom projektu ponuditelja Real grupe čiji je direktor Krešimir-Renzo Prosoli, arhitekta Ante Vrbana te tvrtke Morium Biance Matković. Oni su prema odluci Nacionalnog odbora RH za Svjetsku izložbu EXPO 2020. Dubai pobijedili na natječaju Hrvatske turističke zajednice za odabir ponuditelja za izradu idejnog rješenja hrvatskog paviljona, dok je drugo mjesto osvojila zajednica ponuditelja Studio Putinja, a na trećem je mjestu zajednica ponuditelja Randić i suradnici.

Tema je goleme izložbe, koja će se smjestiti na prostoru od 438 hektara između Dubaija i Abu Dhabija, “Povezivanje umova, stvaranje budućnosti”. Hrvatski paviljon nalazit će se na području jedne od podtema EXPO-a - mobilnost uma. Pobjednički tim predložio je koncept projekta pod nazivom “Hrvatska - zemlja koja inspirira velike umove”.

- Cilj je predstaviti Hrvatsku kao zemlju kreativnih, inovativnih vizionara tijekom stoljeća. Riječ je o genijalnim umovima koji nikad nisu bili vezani granicama i bez obzira na to što je riječ o relativno maloj zemlji, svojim su velikim idejama utjecali i utječu na cijeli svijet. Hrvatsku će predstaviti kroz interaktivnu priču i potencijal koji ima u svakom segmentu društva, koji je i veliki potencijal za strane investitore - najavljuje Sascha Machiedo, voditelj projekta EXPO 2020. prvonagrađene zajednice.

Kroz svoj koncept predstavit će velikane iz područja znanosti, kulture, medicine, umjetnosti, komunikacije i sporta te njihov utjecaj na današnji život, što je sve potencirano korištenjem lokalnih materijala kao što su brački kamen, šljunak, plaže i masline. Naglasak je na velikim umovima čija su dostignuća imala utjecaj na cijeli svijet, od Nikole Tesle i Ruđera Boškovića do Mate Rimca. S obzirom na to da je Hrvatska poznata i po uspjehu u sportu, mjesta će u paviljonu biti, primjerice, i za naše nogometaše. Tlocrtno je paviljon veličine 900 kvadrata, od kojih je 450 u prizemlju za izložbeni dio. Daljnjih 450 kvadrata je za urede, primanje poslovnih gostiju i međunarodnih delegacija na prvom katu, gdje se nalazi i bar na krovu koji neće biti dostupan publici, nego samo VIP gostima. Uz dizajnerski namještaj ispod sunčanog jedra, glavna je atrakcija bara zapravo jedinstven pogled na fascinantne strukture i zgrade EXPO-a.

Real Grupa/Morium

Nacrt hrvatske kuće u Dubaiju na izložbi EXPO 2020.

 

- U prizemlju će biti izložbeni dio za posjetitelje EXPO-a, dok će kat služiti kao ured, prostor za primanje gostiju i organizaciju sastanaka. Želio sam da sve bude elegantno uređeno, ugodno te da nije previše koncepcijski osmišljeno, nego da se odmah nedvojbeno zna da si u Hrvatskoj - opisuje Ante Vrban.

U izložbenom prostoru dominirat će interaktivna 3D reljefna maketa Hrvatske kao “karta hrvatskih umova”, koja uključuje prvenstveno one koji su svojim dostignućima pridonijeli vidljivosti i prepoznatljivosti Hrvatske, a naposljetku slavi i hrvatski sport kroz prikaze sportaša koji su također etablirali zemlju na svjetskoj razini.

- Sve površine su jako svijetle kako bi se dobilo pozitivnu i veselu atmosferu. Koristi se moja već prepoznatljiva arhitektura ogledala i drugih reflektirajućih površina. Vizualnim “otvaranjem neba” putem velikih stropnih ekrana povećava se dojam prostora, visina i volumen - objašnjava arhitekt Vrban.

Drugi dio prizemlja zamišljen je kao emotivno i virtualno putovanje uma koje uključuje video, mirise, zvukove i putovanje po cijeloj Hrvatskoj te predstavljanje njezinih prirodnih ljepota i specifičnosti. Suvenirnica na kraju će posjetiteljima omogućiti da sa sobom ponesu prigodni promotivni materijali i poklone partnera i sponzora kao podsjetnik na Hrvatsku.

Real Grupa/Morium

Nacrt hrvatske kuće u Dubaiju na izložbi EXPO 2020.

 

- Sam paviljon, njegova ljuska, već je u potpunosti izgrađena s EXPO-a te je zadan omot u ornamentalnoj mashrabiji. Onima koji sudjeluju, nudi se intervencija “tiska” na toj površini, a mi smo izabrali velike crvene kocke na bijeloj podlozi. Posebno od nogometnog SP-a u Rusiji te su kocke postale međunarodno prepoznatljiv znak Hrvatske - kaže Sascha Machiedo.

Real grupa odgovorna je za stvaranje sadržaja, videoprezentacija i drugih multimedijskih materijala. Osmislili su sadržaj i koncept “Croatia - Inspiring Great Minds” i prateći vizualni identitet hrvatskog paviljona na izložbi te će biti zaduženi za stvaranje sadržaja, videoprezentacija i drugih multimedijskih i interaktivnih materijala.