Veliki posao

Elon Musk prelomio: gradit će svoju prvu tvornicu izvan SAD-a vrijednu pet milijardi USD

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.1.2019. u 11:52

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.1.2019. u 11:52

REUTERS, Screenshot Youtube

Elon Musk (u krugu)

Radujem se prekretnici u projektu gradnje velike tvornice u Šangaju, objavio je jedan od najvećih poduzetnika današnjice Elon Musk na twitteru za tekućeg posjeta Kini. Taj Muskov tweet, kao i pripadajuću ceremoniju koja je zakazana na lokaciji buduće tvornice, tržište tumači kao znak da je vlasnik Tesla automobila prelomio oko odluke o gradnji pet milijardi dolara vrijedne tvornice u Šangaju te da će krenuti u tu investiciju.

- Elon Musk postavio je temelje za gradnju prve tvornice električnih automobila izvan SAD-a – ocjenjuje komentator Bloomberga Colin Keatinge, dodajući kako Muskov potez dolazi nakon velikih napetosti između Kine i SAD-a u trgovinskim odnosima. Tvornica u Kini, upozorava Keatinge, oslobodila bi Muska kineskih carina na uvoz iz SAD-a.

Bloomberg podsjeća da se Teslin izvoz u Kinu, najveće svjetsko tržište automobila, trenutno suočava s carinama od 40 posto koje bi trebale pasti na 15 posto, ali i sa vrlo snažnom domaćom konkurencijom.

Lokacija buduće Muskove tvornice nalazi se u Lingangu pokraj Šangaja. Lingang je posebno naselje izgrađeno za investicije u trgovinu i industriju.

Baratajući ranijim najavama iz Tesle kako bi tvornica u Lingangu mogla biti gotova do kraja ljeta ove godine, Bloomberg ocjenjuje da je to prilično hrabra najava s obzirom na to da na predviđenoj lokaciji trenutno nema ničega osim pijeska i ponešto zelenila.

Očekuje se da Tesla s proizvodnih linija u Lingangu na tamošnje tržište godišnje stavlja 500 tisuća automobila kada sve profunkcionira kako je zamišljeno, a u prvoj fazi proizvodnja bi iznosila 250 tisuća automobila. Najučestalije procjene o cijeni Teslina modela 3 koji bi iz Linganga dolazio na kinesko tržišto kreću se oko 300 tisuća juana, odnosno 43 tisuće dolara.

- Cijena od 43 tisuće dolara za Teslin model 3 znatno je ispod cijene koja se traži za isti model iz uvoza, što bi moglo zadovoljiti kineske kupce – procjenjuje Bloomberg. Portal raspolaže podacima da Tesla trenutno zauzima manje od tri posto kineskog tržišta električnim automobilima, nakon što je tamošnjim kupcima prve automobile ponudio 2013..