Poslovni rezultati

Dobit Ryanaira u prošlom polugodištu iznosila 1,2 milijardi eura, 7 posto manje nego lani

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.10.2018. u 9:59

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.10.2018. u 9:59

Zemunik, 070617.
Najveca europska niskotarifna kompanija Ryanair i Zracna luka Zadar danas je obiljezila dolazak 2,000.000 putnika koliko je s Ryanairom prevezeno od pocetka suradnje sa Zadarskom zracnom lukom. Na prigodnoj svecanosti nazocili su direktorica Zracne luke Zadar Irena Cosic, voditeljica marketinga i prodaje za istocni Mediteran Ryanaira Dimitra Apatsidou.
Foto: Jure Miskovic / CROPIX
Jure Mišković / Hanza Media

Ryanairov avion u Zračnoj luci Zadar

Ryanair je u proteklom poslovnom polugodištu ostvario dobit od 1,2 milijarde eura, 7 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, a pad dobiti posljedica je, poručilo je poslovodstvo te zrakoplovne kompanije, štrajkova i rasta troškova za gorivo.

Za slabije rezultate izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary okrivio je, osim štrajkove pilota i kabinskog osoblja, i „najgore zabilježeno ljeto po prekidima kontrole zračnog prometa“, kao i rast cijena goriva. Unatoč tome, u proteklom poslovnom polugodištu, od travnja do kraja rujna, promet Ryanaira porastao je za 6 posto, a popunjenost zrakoplova iznosila je 96 posto.

Prosječne cijene karata pale su za 3 posto, na 46 eura, no dodatni prihodi – kao što su naknade za prtljagu i rezervaciju sjedala – skočili su za 27 posto, na 1,3 milijarde eura. Početkom mjeseca Ryanair je upozorio da će dobit u cijeloj tekućoj poslovnoj godini biti 12 posto niža nego što se prije procjenjivalo, između 1,1 milijarde i 1,2 milijarde eura.

U prošloj poslovnoj godini, završenoj 31. ožujka 2018., dobit Ryanaira dosegnula je rekordnih 1,45 milijardi eura nakon oporezivanja.

„Smjernice za cijelu godinu i dalje znatno ovise o tome hoće li cijene zračnih putovanja dodatno padati - tijekom zime ostat će slabe zbog viška kapaciteta u Europi – kao i o utjecaju znatno viših cijena nafte na naše neosigurane izloženosti“, kazao je O'Leary.

Zaključio je da se Ryanairova troškovna prednost pred konkurentima širi i da će konsolidacija stvoriti mogućnost rasta za Ryanair zahvaljujući njegovom modelu najniža cijena/najniži troškovi.