Kineski giganti

Četiri od deset najduljih mostova svijeta dio su iste željezničke linije brzih vlakova

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

23.10.2018. u 16:09

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

23.10.2018. u 16:09

A sunset view of the Hong Kong-Zhuhai-Macau bridge off Lantau island in Hong Kong, China October 21, 2018, before its opening ceremony on October 23. Picture taken October 21, 2018. REUTERS/Bobby Yip
Bobby Yip / REUTERS

Hong Kong-Zhuhai-Macau most

Mostovi se smatraju jednom od najatraktivnijih i najzahtjevnijih građevinskih konstrukcija na svijetu.

U utorak je u Kini otvoren službeno otvorio najveći most u svijetu preko mora, kolosalni projekt koji povezuje Hong Kong, Macao i kontinentalnu Kinu. No, iako se proteže na čak 55 kilometara, nije ni blizu najduže mostu na svijetu.

Naime, najveći most na svijetu dug je čak 164,8 kilometara, čime je skoro tri puta duži od mosta prema Hong Kongu. I taj se, jasno, nalazi u Kini, a Yahoo! News je pripremio i listu drugih devet najdužih mostova na svijetu. Pa pogledajmo koji su to.

1. Most Danyang–Kunshan Grand

Izgradnja najduljeg mosta za željeznički promet na svijetu, koji čini dio prometnice Peking - Šangaj, započela je 2006. godine, te je dovršena 2010., a most je u promet pušten tek godinu dana poslije. Izgradnja ovog 164.8 kilometara dugog giganta koštala je 8,5 milijardi dolara, a 9 kilometara ove prometnice prelazi preko otvorenog mora. Čisto za usporedbu, cestovna udaljenost Zagreba i Rijeke je 168 kilometara.

2. Viadukt Changhua-Kaohsiung

Drugi najdulji most dio je mreže tajvanske prometnice za brze vlakove. Dugačak je 157,317 metara, a u prosincu 2012. godine putem njega prometovalo je oko 200 milijuna putnika. Specifičnost ovog mosta krije se u činjenici da se prilikom njegova projektiranja naročito vodilo računa o estetici nego funkcionalnosti. Tako je ovaj most otporan na snažne potrese i omogućava brzu zaustavu vlakova ako se oni dogode.

3. "Tianjin Grand" most

Tianjin Grand Bridge dugačak je 113,700 metara i treći je najdulji most na svijetu  - dio je željezničke prometnice Peking - Šangaj i povezuje Langfang i Qingxian.

4. "Cangde Grand" most

Još jedan u nizu mostova koju su dio željezničke prometnice Peking - Šangaj. Treći je najveći most u tom kineskom prometnom koridoru, dugačak je 105,81 kilometar, završen je 2010. godine, a "počiva" na 3092 stupova.

5. "Weinan Weihe Grand" most

Weinan Weihe Grand Bridge dovršen je 2008. godine i čak dva puta prelazi preko rijeke, ali i autocesta te željezničkih pruga. Nekoć ga je krasila titula najduljeg most na svijetu s dužinom od 79,732 metra. Dio je Zhengzhou – Xi'an kineske željezničke prometnice te povezuje Zhengzhou i Xi'an.

6. Most Hong Kong–Zhuhai–Macau

Ovaj kineski div kombinacija je različitih kablovskih mostova i jednog podmorskog tunela. Povezuje tri najveća grada na delti Biserne rijeke,Hong Kong s Macaom i Zhuhaiem, a njegov glavni dio dugačak je 22.9 kilometara. Izgradnja je započela 2009. godine, a dovršena je 2016., no u funkciju je pušten tek dvije godine poslije.

7. Bang Na Expressway

Punog naziva Bang Na-Bnag Phil- Bang Pakong Expressway, točnije službeno Burapha Withi Expressway, na svojem najširem dijelu broji šest prometnih traka. Dugačak je 55 kilometra, u njega je ugrađeno 1.800.000 kubičnih metara betona.

8. "Peking Grand" most

Peking Grand Bridge također je dio Peking-Šangaj željezničke linije brzih vlakova. Dugačak je 48 kilometara, a njegova izgradnja završena je 2010. godine dok je u promet pušten godinu poslije.

9. Lake Pontchartrain Causeway

Ovo je jedini američki most na ovoj listi. Smješten je u južnoj Louisiani i prelazi preko jezera Pontchartirain. Čine ga dva paralelna mosta dužine 38,35 kilometara koja podupire 9500 betonskih stupova. Zanimljiva činjenica je da mu je jedan trak malo dulji od drugoga. Most je prvotno dizajniran kako bi povezivao kopno i planirani stambeni otok koji na kraju nikad nije izgrađen.

10. Line 1 (Wuhan Metro) most

Line 1 dio podzemne željeznice u kineskom gradu Wuhan. U promet je pušten 2004. godine i dugačak je 37,788 kilometara. Procjenjuje se da ovom prometnicom dnevno prođe i do 210.000 putnika. Kada je izgrađen bio je dugačak 9,769 kilometara, a od tada je bio u konstantnoj renovaciji i nadogradnji, a neki dijelovi nisu ni danas otvoreni za promet.