Tektonske promjene

Čelnik Daimlera upozorio na neizvjesnu budućnost, šefica Citroëna želi aute za žene

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.10.2018. u 16:14

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.10.2018. u 16:14

Linda Jackson Citroen CEO and Carlos Tavares Chairman and CEO PSA Peugeot Citroen group. Mondial Paris Motor Show 2018. Paris, FRANCE-02/10/2018.//MEIGNEUX_meigneuxA066/Credit:ROMUALD MEIGNEUX/SIPA/1810022330/Credit:ROMUALD MEIGNEUX/SIPA/1810022330, Image: 389529930, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TEMP Sipa Press
Profimedia, TEMP Sipa Press

Linda Jackson

- Mi smo tvrtka vrijedna 160 milijardi eura i to u industriji koja prolazi kroz, najblaže rečeno, transformaciju, a neki bi rekli kroz tektonske promjene - ispričao je novinarima Dieter Zetsche, čelnik njemačke automobilske kompanije Daimler u odlasku te je dodao da “u takvim okolnostima smatra da behemot ovog opsega naprosto nije dobar odgovor na izazove”, prenosi AFP.

Time je najavio ozbiljnu reformu ovog bisera u kruni njemačke industrije, najpoznatijeg po automobilima Mercedes. Daimler trenutno zapošljava oko 290.000 ljudi, od toga gotovo 60 posto u Njemačkoj. Taj pak zadatak Zetsche ostavlja svom nasljedniku na čelu kompanije, Šveđaninu Ola Kalleniusu koji će od svibnja iduće godine biti prvi stranac na čelu Daimlera. Zetsche će, nakon povlačenja, morati, u skladu s njemačkim propisima, uzeti dvije godine odmora od tvrtke, da bi 2021. godine mogao preuzeti položaj predsjednika Nadzornog odbora Daimlera. Odmor je u Njemačkoj obavezan kako bi završio mandat sadašnjeg šefa Nadzornog odbora Manfreda Bischoffa, ali i kako bivši čelnik ne bi ograničavao novog lidera u razvijanju svojih poslovnih planova.

Budućnost rasta kompanije generirat će, očekuju u tvrtki, tržišta u nastajanju gdje će Daimleru i ostalim kompanijama biti jeftinije otvarati tvornice. Naime, na zapadnim će tržištima doći do smanjenja potražnje jer je vidljiv rast interesa kupaca za vozilima s nultom stopom emisije štetnih plinova, a njihova proizvodnja traži manji broj zaposlenika. Danska je tako objavila da želi zabraniti prodaju novih automobila na benzin kao i dizel do 2030. godine. Velika Britanija i Francuska su kao rok za to postavile 2040. godinu. Daimler je stoga, suočen i s novim ograničenjima EU za emisije štetnih plinova koje stupaju na snagu 2020. godine, konačno napravio ozbiljan iskorak u proizvodnju električnih vozila pa je na sajmu u Parizu predstavio svoj prvi SUV, “Koncept EQ”. No, Zetsche smatra da su električni automobili i dalje preskupi za većinu kupaca kao i za proizvođače.

- Struktura troškova se poboljšava, ali još smo daleko - izjavio je Zetsche kojeg je dnevni list Handelsblatt proglasio “najboljim prodavačem u zemlji”. Daimler je prošle godine ostvario prihode u iznosu od 164 milijarde eura s profitom od 10,9 milijardi eura.

Osim navedenog, kompanija će se u nadolazećem razdoblju morati suočiti s promjenama trenda na automobilskom tržištu. S jedne strane to su samovozeći automobili, a s druge sve izraženiji trend iznajmljivanja ili razmjene vozila umjesto posjedovanja za koji se smatra da će snažno rasti pod utjecajem poslovnih modela poput Ubera. Zato je Zetsche izjavio kako Daimler mora biti fleksibilniji jer konkurencija je u punom zamahu pa je nužno pratiti nove tehnologije i sklapati nova partnerstva (nije naveo na što cilja). No, time se on neće morati zamarati. Nakon skupštine dioničara 22. svibnja iduće godine na te će izazove odgovor morati pronaći Kallenius kojem je 49 godina.

- Zajedno smo razvijali našu strategiju pa mislim da će se stvari razvijati u istom smjeru i tijekom ove promjene - poručio mu je Zetsche iz Pariza.

Gdje su nam žene u industriji?

Na automobilskom sajmu u Parizu Linda Jackson, prva žena na čelu Citroëna, postavila je pitanje cijeloj industriji: “Zašto pri dizajniranju automobila ne razmišljamo o potrebama žena?” Jackson je rekla kako voli voziti, ali ju smeta što u automobilima nije, primjerice, predviđeno mjesto za odlaganje ženskih torbica. A riječ je o najmanje polovici kupaca automobila koje tako razmišljaju. Muškarci, kaže šefica Citroëna, sjednu u auto i zanima ih snaga motora.

- Žene će pitati za zapreminu spremnika, kako izgleda unutrašnjost i konačno - osjećam li se sigurno - poručuje Jackson koja je na čelu francuske automobilske tvrtke od lipnja 2014. godine.

Ukratko, automobilskoj je industriji potrebna “evolucija” prema ženskim kupcima i većem broju žena među zaposlenima. Što bi, vjeruje Jackson, moglo pomoći jačanju prodaje. I poručuje, kao i Zetsche: “Ova industrija će doživjeti korjenite promjene u sljedećem desetljeću u usporedbi s prijašnjih 20 godina”.