Weekend Media Festival

Brzina objave sadržaja nužna je u digitalnom dobu, no kvaliteta i kontekst ipak su važniji

AUTOR:

  • Iva Grubiša,
  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

21.9.2018. u 14:13

AUTOR:

  • Iva Grubiša,
  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

21.9.2018. u 14:13

Rovinj, 210918.
Ovog vikenda u prostorijama stare tvornice duhana odrzava se 11. Weekend media festival.
Panel diskusija Kako proizvoditi sadrzaj za digitalno doba. Sudionici: Sasa Stajic Adria Media Grupa, glavni i odgovorni urednik portala espreso.rs (Srbija), Jasmina Koprivica Antena Grupa Srbija, direktorica B92.net i Digitalnog odjela (Srbija), Daniel Delale Hanza Media, glavni urednik portala www.100posto.hr (Hrvatska) i Filip Raunic Net.hr, glavni urednik (Hrvatska)
MODERATOR: Vlado Lucic NewsBar, osnivac i vlasnik (Hrvatska)
Na fotografiji: Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Sebelić / CROPIX

11. Weekend media Festival, Panel diskusija Kako proizvoditi sadržaj za digitalno doba

Brzina objave medijskog sadržaja na online portalima nužna je u digitalnom dobu, međutim ona nije dovoljna bez kvalitetnog autorskog doprinosa.

- Svi ozbiljni portali, osim brzog 'news' sadržaja imaju i onaj magazinski, a 100posto.hr je takav portal. Zato meni brzina uopće nije važna. Puno mi je važnije dobiti od novinara dobar autorski tekst, pa makar i pod cijenu prometa. Zapravo, to i je najčešće pod cijenu prometa - istaknuo je to glavni urednik portala 100posto.hr, Daniel Delale na jednom od prvih panela ovogodišnjeg Weekend Media Festivala koji je u Rovinj privukao oko 5000 posjetitelja iz cijele regije.

S njim se složio i Filip Raunić, glavni urednik portala net.hr, dodavši kako se brzina objava vijesti redefinirala. Nije više najvažnije prvi prenijeti agencijsku vijest, već biti prvi u tome da si ponudio kontekst vijesti, komentar ili analizu.

Kontekst je sve važniji i kada se radi o 'showbizu'. Publici više nije dovoljno saznati „kome su se vidjele gaćice, već žele znati stvari iz svakodnevnog i političkog života”, naglasio je Delale i dodao kako se takozvani politički showbiz danas u Hrvatskoj čita više od onog klasičnog.

Portalu je, također, jako važno kako će se profilirati kod svoje ciljane publike. Primjerice, srpski portal B92.net ne donosi vijesti iz područja showbiza, što im ne stvara probleme s čitanošću, budući da su, kako je objasnila direktorica Jasmina Koprivica, izgradili identitet medija koji donosi drugi tip sadržaja.

Rovinj, 210918.
Ovog vikenda u prostorijama stare tvornice duhana odrzava se 11. Weekend media festival.
Panel diskusija Kako proizvoditi sadrzaj za digitalno doba. Sudionici: Sasa Stajic Adria Media Grupa, glavni i odgovorni urednik portala espreso.rs (Srbija), Jasmina Koprivica Antena Grupa Srbija, direktorica B92.net i Digitalnog odjela (Srbija), Daniel Delale Hanza Media, glavni urednik portala www.100posto.hr (Hrvatska) i Filip Raunic Net.hr, glavni urednik (Hrvatska)
MODERATOR: Vlado Lucic NewsBar, osnivac i vlasnik (Hrvatska)
Na fotografiji: Daniel Delale. Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Sebelić / CROPIX

11. Weekend media Festival, Daniel Delale, glavni urednik portala 100posto.hr

 

- Naša publika zna po što kod nas dolazi. To ne znači da nisu zainteresirani za 'showbiz' već da po njega odlaze negdje drugdje - dodala je Koprivica u prepunoj dvorani u kojoj se tražilo mjesto više.

Budući da je tema panela bila posvećena proizvodnji digitalnog sadržaja, zaobići se nije moglo ni pitanje 'klikbejt' naslova, koji su riječima Saše Stajića, glavnog i odgovornog urednika portala espreso.rs, danas „nužno zlo”.

Sugovornici su se složili kako je ključno razlikovati naslove koji djeluju kao svojevrsni 'teaser' i privlače čitatelje, od onih koji toliko zavlače potencijalnu publiku da prelaze u sferu lažnih vijesti.

- To je realnost trenutnog tržišta. Treba biti oprezan, ali 'hejt' je prenaglašen. Televizija i radio su puno prije portala na vrlo sličan način privlačili pažnju publike, a nitko o tome ne govori u negativnom kontekstu - smatra Raunić.

Strasti je uzburkao i spomen Europske direktive o autorskim pravima koja je ovih dana izglasana u Europskom parlamentu, a kojom se planira uvođenje takozvanog poreza na link. Govornici su tako bili jednoglasni u stavu da je riječ o uredbi koja Europu ne samo koči, već i vraća unatrag u internetskoj utrci s Amerikom i Kinom. Autorska prava novinara moraju biti regulirana i bolje zaštićena nego sada, složili su se, ali „porez na link je totalna glupost”, zaključio je Delale.