Brexit ugrožava avioprijevoz

Britanska Vlada o zračnom prometu s EU nakon Brexita: Nastavimo kao da smo i dalje u EU

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

27.9.2018. u 16:27

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

27.9.2018. u 16:27

Prime Minister Theresa May with Chief Executive Andy Palmer at Aston Martin, Barry, Wales during a tour of the four nations of the UK, with a promise to keep the country united one year before Brexit., Image: 367277672, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Press Association
Profimedia, Press Association

Andy Palmer i Theresa May

Iako je izrazila spremnost pridržavati se općeg dogovora o zračnom prijevozu u EU i nakon izlaska Unije, britanska Vlada upozorila je u posebnom izvješću na moguću ugrozu sigurnosti zračnog prometa sa ostatkom Starog kontinenta zbog Brexita.

- Redoviti letovi iz Velike Britanije u EU mogu doći u pitanje ako se prije 29.ožujka 2019. i izlaska iz Unije ne postigne poseban sporazum o zračnom prometu s EU. Licencirane avio-kompanije iz Velike Britanije i EU bi automatski izgubile pravo pružanja usluga vazdušnog prevoza između Velike Britanije i EU, a da prethodno ne zatraže dozvolu – navodi britanska Vlada, precizirajući kako bi, među ostalim, pilotske i sigurnosne dozvole izdane britanskim aviokompanijama za letove u EU mogle doći u pitanje uslijed Brexita.

Zbog toga je službeni London, kako prenosi agencija Reuters, već pokušao ishoditi odgovarajući sporazum o zračnom prometu s Bruxellesom. Sada je, zaključuje agencija, Velika Britanija na stajalištu da bi EU trebala recipročno produljiti postojeći sporazum o zračnom prijevozu unutar Unije bez obzira na Brexit.

Reuters iz spomenutog izvješća Downing Streeta o zračnom prijevozu iščitava namjeru Velike Britanije da zadrži pripadajuće zakonodavstvo EU, a da ovlasti Europske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA) preuzme lokalna Agencija za civilno zrakoplovstvo (CAA). Zatim bi, procjenjuje agencija, EASA i CAA međusobno priznavale izdane dozvole i rješenja aviokompanijama i pilotima bez ponovnih postupaka.

Čak i u slučaju da EASA i CAA postignu spomenuti dogovor, upozorava Reuters, ostaje pitanje reguliranja sigurnosnih standarda u zrakoplovstvu na relaciji Velika Britanija-Europska unija nakon Brexita. Agencija, pozivajući se na spomenuti dokument britanske Vlade, ostavlja otvorenom mogućnost da se, primjerice, britanski certifikati za dijelove zrakoplova i dozvole izdane mehaničarima, ne bi priznavale od strane EU.

- Izgledne su moguće velike glavobolje proizvođača dijelova za zrakoplove i tvrtki za njihovo održavanje zbog Brexita – zaključuje Reuters. Neugodnosti zbog mogućeg međusobnog nepriznavanja sigurnosnih pravila između EU i UK mogli bi imati i putnici, procjenjuje spomenuta agencija. Prtljaga putnika, prema tom scenariju, koji na letu iz Velike Britanije mijenjaju zrakoplov na tlu EU mogla bi biti ponovno pregledavana ako Unija ne bi priznavala odgovarajuće sigurnosne standarde Velike Britanije.