World Travel Market

'Brexit neće negativno utjecati na naš turizam. I iduće godine očekujemo veliku potražnju'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 15:35

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.11.2019. u 15:35

Barbara Ban

Štand HTZ-a na World Travel Marketu u Londonu

Bojazan da bi Brexit mogao utjecati na manji broj putovanja Britanaca lani se nije pokazala točnom, a to, očito, neće vrijediti ni za iduću sezonu. Ohrabrujuće su to vijesti s jedne od najvećih svjetskih turističkih sajmova World Travel Market (WTM), koji se ovog tjedna održava u Londonu. Na njemu se, kao i uvijek, predstavlja i Hrvatska, ovaj put s najvećim štandom dosad, kojim po veličini parira onom turskom, što je znak da puca visoko kada su u pitanju britanski turisti, kojih je ove godine kod nas bilo oko 900.000.

Ministar turizma Gari Cappelli te direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić izjavili su prvog dana sajma da i iduće godine očekuju jednak broj putnika iz ove zemlje, koja je poznata po dobroj potrošnji.

- Sigurno je to da iduće godine neće biti manje gostiju iz Velike Britanije i, koliko čujemo, Brexit neće smanjiti broj putovanja Britanaca. Moguće da će kraće boraviti - pet do šest dana, a želimo da boravak produlje za jedan dan - rekao je ministar i dodao kako Hrvatska iduće godine očekuje fizički rast prometa od 2 posto te porast u financijama od 5 posto. Cappelli se ujedno sastao i s kolegama ministrima Cipra, Albanije, Španjolske i Grčke, a na štandu je bila i britanska državna ministrica za turizam Helen Whately, koja je posjetila Hrvatsku.

- Ministrica turizma Velike Britanije iskazala je pozitivan stav između dviju zemalja te je istaknula da unatoč Brexitu neće biti većih neizvjesnosti u turističkim kretanjima - poručio je Cappelli.

Staničić je, pak, rekao da se i iduće godine očekuje veći broj letova prema Hrvatskoj, a nove su među prvima najavili Jet2Com i EasyJet.

Barbara Ban

World Travel Marketu u Londonu

 

- Za iduću godinu najavljuju rast potražnje za Hrvatskom od 11 posto, četiri nove linije i dulje razdoblje letenja na hrvatske destinacije. Danas smo potpisali i novi petogodišnji ugovor s EasyJetom. Otvorit ćemo nove linije prema Puli, Zadru i Splitu - rekao je Staničić i dodao da britanski gosti ciljaju na hotele s četiri i više zvjezdica.

- Hrvatska je iznimno bitna destinacija za EasyJet i posljednjih se nekoliko godina jako širimo u Puli. Dakle, danas smo potpisali ugovor kojim smo povećali broj letova za taj grad iz Velike Britanije za tri nove linije. A očekujemo da će se to i dalje povećavati. Naši putnici jako vole putovati u Hrvatsku, a u budućnosti bismo voljeli povećati broj linija prema svim gradovima u Hrvatskoj, i to ne samo u glavnoj sezoni - rekao je direktor EasyJeta za Veliku Britaniju Neil Slaven, koji također smatra da Brexit neće utjecati na promet prema Hrvatskoj, ali ni prema drugim destinacijama.

- I iduće će godine u Velikoj Britaniji biti hladno i mokro kao što je sada, a hrvatske će plaže biti tople i sunčane kao što su i sada. Dakle, to se neće promijeniti, pa će i dalje postojati velika potražnja iz Velike Britanije i drugih sjevernih zemalja za mediteranskim destinacijama - zaključio je Slaven.

Staničić i Cappelli imali su priliku razgovarati i s drugim poslovnim partnerima kojima je Hrvatska u fokusu, kao što su Jet2.com & Jet2Holiday, EasyJet, History Channel, SAGA i InkMedia. Posebno britanskim medijima, na WTM-u se predstavila Turistička zajednica Kvarnera s Lonely Planetom kroz prestižnu nagradu Best in Travel Award za 2020. godinu. To je, ujedno, bila prilika i da se Rijeka promovira kao Europska prijestolnica kulture za iduću godinu. Nastup na sajmu u Londonu za dodatnu promociju koriste i predstavnici Splitsko-dalmatinske županije, koji su na svojem štandu organizirali veliku enološko-gastronomsku degustaciju poznatih dalmatinskih proizvoda.

U Hrvatskoj je dosad ove godine s britanskog tržišta ostvareno gotovo 900.000 dolazaka i oko 4,6 milijuna noćenja, što u odnosu je u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem rast od 5 posto u broju dolazaka te do 4 posto u noćenjima.